اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1391 / کد مطلب: 5423 / نظرات: 0


دو هزار و 700 نفر از مددجویان امداد سبزوار در انتظار آزاد سازی وام‌های اشتغال هستند


رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره ) سبزوار گفت: این نهاد موظف است طبق قانون تا پایان سال برای 2700 نفر از مددجویان خود ایجاد اشتغال کند.

 به گزارش سبزوارپیام ،حسین کرابی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه از ابتدای سال جاری بانک‎ها فقط موفق به آزاد سازی 20 تا 30 درصد وام‎های اشتغال شده‎اند، اظهارداشت: با توجه به اینکه بانک‎ها مکلف هستند برای 100 طرح اشتغال وام پرداخت کنند، اگر این روند همچنان تا پایان سال ادامه یابد، کمیته امداد با مشکل اساسی مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون توانسته‌ایم به 1500 نفر از متقاضیان خود وام اشتغالزایی پرداخت کنیم، تصریح کرد: باید اقدامات اساسی از سوی مسئولین برای حل این مشکل اتخاذ شود تا مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، با استفاده از این وام‌ها به خود کفایی و توانمندسازی برسند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای استفاده صحیح وام‌ها از سوی متقاضیان خود پیش بینی کرده‌اید، اظهار داشت: طبق صحبت‌های اعضاء کارگروه اشتغال شهرستان، مطمئن‌ترین وام‌هایی که دچار انحرافات بسیار کمی است، وام‌های کمیته امداد است، با این حال ما از زمان درخواست وام از سوی مددجو تا معرفی به بانک و پرداخت وام، برای هر نفر یک پرونده نظارتی تشکیل می‌دهیم.

وی افزود: ناظرین کمیته امداد تا 5 سال دریافت کننده وام را تحت نظارت و بازرسی خود دارند، در صورتی که وام گیرنده قصد سوء استفاده یا انحراف از مسیر تعیین شده را داشته باشد، توسط بازرسین جلوگیری می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره ) سبزوار گفت: این نهاد موظف است طبق قانون تا پایان سال برای 2700 نفر از مددجویان خود ایجاد اشتغال کند که متاسفانه با توجه به فرصت کم باقی مانده تا پایان سال و بروز برخی مشکلات، از این رقم 1200 نفر در انتظار آزاد سازی وام‌های اشتغال از سوی بانک‌های عامل هستند.

کرابی ادامه داد: اگر ناظرین احساس کنند فرد وام گیرنده بعد از تذکرات لازم اقدام به ایجاد طرح مورد نظر نمی‌کند، با نظر کارشناسی انجام گرفته طرح را جزء طرح‌های انحرافی به بانک معرفی می‌کنیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.