اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 31 شهريور 1390 / کد مطلب: 541 / نظرات: 0

شهردار جدید سبزوار در جمع خبرنگاران مطرح کرد/


شهر سبزوار تبدیل به کارگاه سازندگی می شود


شهر سبزوار  تبدیل به کارگاه سازندگی می شود
 شهردار جديد سبزوار گفت: در سال جهاد اقتصادي ، با حركت  جهادي سبزوار را تبديل به كارگاه سازندگي مي كنيم.
" حسين مقصودي " در نخستين نشست مطبوعاتي با خبرنگاران سبزوار بخشي از فعاليت هاي 15 روز آغازكار خود را كه حاصل پي گيري هاي حدود شش ماهه بود بيان كرد و از اصحاب رسانه خواست با اطلاع رساني شفاف فعاليتها و خدمات شهرداري را انعكاس دهند.
 وي با اشاره به نقش مهم رسانه ها ،صداقت ، كسب اطلاعات از منبع موثق ، تعامل دو طرفه و  فعاليت بي طرفانه توسط خبرنگاران را در انعكاس فعاليت هاي شهرداري خواستار شد.
 وي با اشاره به خستگي ، پژمردگي و افسردگي شهر سبزوار بنا به نظر خاص و عام اظهار داشت: وجود همين افسردگي و نيز بي انگيزگي در بدنه شهرداري و استفاده نكردن از ظرفيت ها  بدهي 95 ميليارد  ريالي شهرداري سبزوار را در پي داشته است.
 وي مبناي كاري خود را بر سه اصل شايسته سالاري و استفاده از نيروهاي متخصص و متعهد ، تقسيم كار و تفويض اختيار بيان كرد و افزود: كارهاي عمراني در شهر سبزوار را با چهار رويكرد احداث و توسعه فضاي سبز ، بهسازي فضاهاو مبلمان شهري ، ايمن سازي شهري و شهرداري الكترونيك در برنامه داريم.
 وي در همين راستا اظهار داشت: در 15 روز اخير 35 ميليارد ريال قرارداد عمراني از طريق شهرداري سبزوار بسته و كار شروع شد كه در مقابل رقم كل پروژه هاي عمراني انجام شده و به نتيجه رسيده در سال قبل  28 ميليارد ريال بود.
 وي 19 هزار متر مربع آسفالت ريزي و روكش آسفالت در سطح سبزوار و پرداخت حقوق پرسنل شهرداري چهار روز قبل از پايان ماه در شهريور و با وجود معوقات چندماهه را بخش ديگري از فعاليت هاي مهم خود برشمرد.
وي اين اقدامات را حاصل فعاليت چهار ساله در شورا ، نظارت بر عملكرد شهرداري و تحقيق و شناسايي چالش هاي شهرداري و شهر سبزوار عنوان كرد.
شهردار سبزوار با بيان اينكه بودجه امسال شهرداري نسبت به پارسال 35 درصد افزايش دارد و تا اواسط شهريور حدود 23 درصد آن تحقق يافته گفت: بودجه اين سازمان در سال قبل 195 ميليارد ريال بود كه در سال جاري به بيش از 300 ميليارد ريال افزايش يافت.
 مقصودي بازگشايي تعدادي از خيابان ها از جمله خيابان مدرس مشهور به گرمابه بهار و باغ علوي در خيابان امير كبير در حدود  يك هزار و 600 متر و تصميم بر ادامه كار را مورد اشاره قرار داد .
 وي گفت:  گرمابه شهرزاد در خيابان نواب صفوي هم تملك شده و در حال بازگشايي است كه طرح گردشگري رستم و سهراب در آن اجرا مي شود.
 وي از انعقاد قراداد با سه هنرمند برجسته سبزواري براي ساخت شش المان از جمله رستم و سهراب ،چاووش ، جانباز ، سبزوارشناسي و نمادي از خشكسالي خبر داد و گفت: اين المان ها تا پيش از پايان سال 90 در شهر و مسير كمربندي از جمله سه راه بردسکن ، مشهد و تهران نصب مي شود.
وی گفت: مجسمه هاي رستم و سهراب هر کدام با ارتفاع 5/7 متر توسط استاد ماستیانی ساخته می شود.
وي از آغاز كار  احداث باغ ايراني در حدود 12 هكتار در مسير توحيد شهر از حدود يكماه آينده و همچنين باغ بازار در كاشفي خبرداد .
اين مدير شهري گفت: برای تامین هزینه  مورد نیاز اجرای  باغ ايراني 5/3 هکتار از زمین این مجموعه که منفک هم هست تبدیل به پول شده  و بقیه 12 هکتار را در یکسال آینده به نتیجه می رسانیم.
 وي گفت: كار عمراني آرامستان جديد سبزوار در حدود 100 هكتار در روزهاي آينده آغازمي شود.
 شهردار سبزوار سازماندهي امامزاده شعيب (ع)در حدود 20 هكتار و تهيه طرح تفضيلي جديد در شش ماه آينده را در دستور كار عنوان كرد و افزود: پروژه  بهسازي محله اميريه در 3/3 هكتار هم مصوبه كميسيون ماده پنح استان را گرفت.
 وي  ازاقدام  به خريداري  يك هزار و 200 هكتار زمين در كاشفي شمالي و انعقاد قرارداد براي يك هزار و 700 متر زمين در پشت مسجد جامع براي احداث پاركينگ هم خبر داد.
وي با اشاره به آغاز برخورد با معضل سد معبردر سبزوار گفت: با عزم راسخ در مجموعه شهرستان اين طرح به نتيجه مي رسد.
  شهردار سبزوار در ادامه اين نشست ضمن پاسخ به سوالات تعدادي از خبرنگاران حاضر ، از اختصاص مبلغ 10 میلیارد ریال برای رسیدگی به ورودی و خروجی های شهر سبزوار خبر و وعده داد: تا شش ماه آینده تغییرات خوبی در این مسیرها انجام می شود.
 وي با اشاره به اختصاص 2/4 میلیارد ریال از بحث ذی حساب استانداری به شهرداری سبزوار گفت: طبق مصوبه کارگروه عمران این مبلغ فقط برای ورودی و خروجی های این شهر هزینه می شود.
 وی افزود: شرط ما برای حضور پیمانکاران در این طرح توان انجام 10 میلیارد ریال کارعمرانی است که با توجه به مشکل نقدینگی شهرداری سبزوار شش میلیارد ریال آن به صورت ملک و چهار میلیارد ریال آن نقد پرداخت می شود.
وی با اشاره به تاکید فرماندار سبزوار بر دگرگونی چهره شهر حداکثر تا پایان امسال گفت: اگر در شش ماه باقی مانده تا پایان سال همانند 15 روز اخیر کار با سرعت و دقت انجام شود شاهد این دگرگونی خواهیم بود.
وی از افزایش تیم عمرانی شهرداری از سه به هفت نفر ، افزایش تعداد پیمانکاران و استفاده از پیمانکاران قوی را گامی برای کیفیت پروژه های عمرانی برشمرد و گفت: در کنار سرعت در انجام کار کیفیت را هم در نظر داریم .
این مسوول از انعقاد قرارداری به مبلغ دو میلیارد ریال برای رسیدگی به ابتدای مسیر استقبال از حجاج در سبزوار هم خبر داد.

 مقصودی در تشریح برنامه های  فرهنگی و هنری در دستور کار شهرداری از تخلیه تالار شهرداری سبزوار در مرکز میدان سی هزار متری برای تبدیل به موزه شهرداری به عنوان موزه سبزوار شناسی هم خبر داد.
وی بزرگداشت چهره های ماندگار سبزواری مطرح در کشور از جمله دکتر سیادتی ، دکتر فخرالدین حجازی ، استاد سید محمد علوی ، حمید سبزواری و دکتر بسکی را هم در برنامه کاری عنوان کرد و گفت: پس از شورا ، این اقدام در دهه فجر امسال یا هفته معلم سال 91 انجام می شود.
وی از ارسال دو لایحه به شورای اسلامی شهر سبزوار شامل لایحه هماهنگی فعالیت های فرهنگی شورا و شهرداری وهمچنین برگزاری برنامه فرهنگی با حضور هنرمندان کشوری در جشن عید قربان تا غدیر خبر داد.
 این مدیر شهری گفت: شهرداری برای احداث فرهنگسرای امام رضا (ع) در پارک شهدای گمنام و فرهنگسرای کمیته امداد امام (ره) در منطقه رازی 27 هم زمین واگذار کرده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد عدم تناسب نام دو میدان مشاهیر و سربداران سبزوار ، با توجه به نصب المان هفت پیکر سربداران در میدان مشاهیر هم گفت: تغییر نام این میادین در برنامه نیست اما پیشنهاد  ما جابجایی المان به سمت میدان سربداران است.
 وی وعده داد: در مورد بهسازی اطراف میدان مشاهیر هم در یکماه آینده خبرهای خوشی خواهیم داشت.

 شهردار سبزوار گفت: معضل کمبود نقدینگی این سازمان باید با پرداخت حق و جقوق شهرنشینی از سوی شهروندان ، کمک مسوولان و نمایندگان مجلس و استفاده از پتانسیل ها و استعدادهای موجود برطرف شود.
 وی روش کار شهرداری سبزوار در کار با پیمانکاران را انعقاد قرارداد در مقابل واگذاری ملک و پروانه بیان کرد و گفت:  واگذاری ملک ها  بر اساس قیمت گذاری توسط سه کارشناس مربوط ، مصوبه شورا و با تایید کمیته انطباق شهرداری انجام می گیرد.
وی یکی از رویکردهای خود برای تولید درآمد پایدار در شهرداری را هم تولید زمین برای شهردای و هم فروش زمین برای اجرای پروژه های عمرانی عنوان کرد.

مقصودی از مالکان کاروانسراها و بخش خصوصی برای احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر سبزوار دعوت کرد و گفت: سیاست شورای اسلامی شهر و شهرداری اعطای پروانه رایگان برای ساخت پارکینگ طبقاتی و همچنین تغییر کاربری رایگان کاروانسراها برای این منظور است.
 شهردار سبزوار همچنين گفت: برای حدود 33 مورد از خیابان هایی که نام خاصی نداشتند مصوبه نامگذاری  از شورای نامگذاری گرفته شده که اقدام می شود.
وی در پاسخ به پیشنهاد ارائه شده در مورد نامگذاری خیابانی به نام پروفسور امین از مشاهیر سبزواری گفت: این پیشنهاد در کنار پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام دکتر بسکی به شورای نامگذاری ارائه و ما تابع تصمیم گیری این شورا هستیم.
 شهردار سبزوار از نصب المان دروازه قرآن در ورودی شهر سبزوار به عنوان محل ورود به پایتخت معنوی ایران و سرزمین خورشید  استقبال کردو خواستار تهیه طرح آن برای ارائه به شورا و  قرار گرفتن در پروژه رسیدگی به ورودی و خروجی های سبزوار شد.
 وی در مورد پارک امام رضای سبزوار و اختلاف به وجود آمده با مالکان آن هم گفت: پارک امام رضا قطعا پارک باقی می ماند هر چند ، بار دیگر خسارت بپردازیم.
شهردار سبزوار رسیدگی به جنوب شهر سبزوار را هم در برنامه کاری خود عنوان کرد و گفت: به همین منظور اولین روز کاری را از محله صالح آباد در جنوب شهر آغاز کردیم و پیاده روسازی و آسفالت آن در چند محور آغاز شد .
 وی همچنین با اشاره به نقش مهم امامزادگان در توسعه هر شهر و روستایی گفت:  احیا و آبادانی  مسیر امامزاده شعیب هم در برنامه کاری است .
 وی از ساماندهی  سمساری های  جنوب شهر سبزوار در راستای رسیدگی به این قسمت شهر هم خبر داد .
 وی همچنين گفت: تمام مناطق الحاقی سبزوار شامل چهل متری دوم ، شمال رازی ، صالح آباد و قلعه نو می توانند  با 40 درصد تخفیف پایان کار بگیرند.
  وی وصول 400 میلیارد ریال بدهی ادارات به شهرداری را هم مشروط به میزان اهمیت مدیران به رشد و توسعه سبزوار دانست و گفت: شش میلیارد ریال بدهی دانشگاه علوم پزشکی و 1.2 میلیارد ریال بدهی آموزش پرورش به شهرداری وایز شده است.
 وی با اظهار اینکه 135 میلیارد ریال از طلب شهرداری مربوط به یک دانشگاه است گفت: بر اساس اقدامات انجام شده  از سوی وزارت علوم و طبق وعده داده شده  این بدهی طی چهار سال در چهار قسط توسط وزارت کشور به شهرداری پرداخت می شود.
  شهردار سبزوار با اظهار اينكه آسفالت و جدول گذاری بخشی از خیابان های  فاز دو توحید شهر طبق برآورد انجام شده 48 میلیارد ریال هزینه دارد از انجام اين اقدام در آينده نزديك خبر داد.
وی برای رسیدگی به ادامه بولوار دانشگاه در مسیر سنگ سفید در سال 91 ، بررسی ایجاد نمادی از جاده ابریشم در جاده دلقند ، مشارکت در رسیدگی به فضاهای تاریخی در صورت همکاری دیگر مسوولان و استفاده از نمای سنتی در بخشی از خیابان بیهق در پروژه امیریه وعده داد.
وی با بیان اینکه فعالیت های  فرهنگی ، ورزشی و تفریحی در قالب تربیت بدنی زیر مجموعه روابط عمومی شهرداری قرار گرفته افزود: ایجاد میادین ورزشی در محلات محروم شهر را در دستور داریم که برای این منظور یک میلیارد ریال بودجه در نظر گرفته شده است.

  شهردار جدید سبزوار در بخشی از سخنانش در پاسخ به سوالاتی در مورد  جابجایی برخی نیروها و انتصابات جدید در شهرداری ، ادغام برخی واحدها و پذیرش سمت شهرداری سبزوار گفت: من مدیر جدید نیستم چرا که در چهار سال فعالیت در شورای اسلامی شهر ناظر بر شهردار بودم و بدنه شهرداری و چالش های شهر را می شناختم.
  وی با اشاره به ، به کارگیری نیروهای متخصص ، متعهد و ولایی در شهرداری سبزوار گفت: "شعار ما استفاده از کسانی است که کار نشد را شد کنند تا بتوانیم در شش ماه آینده شهر سبزوار را دگرگون کنیم."
وی با اشاره به مطرح شدن حدود 28 گزینه برای شهرداری سبزوار و به نتیجه نرسیدن آنها گفت: من تنها گزینه ای بودم که همه اعضای شورا به من رای می دادند و نمایندگان  هم حمایت می کردند و به دلیل همه نقطه وحدت سمت شهرداری را پذیرفتم و آمده ام که خدمت کنم.
 وی ادغام واحد املاک و حقوقی شهرداری را اقدامی برای رفع چالش موجود برشمرد و گفت: در گذشته نیز این دو واحد یکی بودند.
 مقصودی با اشاره به تهیه چشم اندازی شش ماه و دو ساله برای سبزوار گفت: در چشم انداز دو ساله و تا پایان عمر این دوره شوراهای اسلامی احداث دو پارکینگ ، باغ ایرانی ، باغ بازار و ... را در برنامه داریم.
 وی گفت: لایحه ای به عنوان چشم انداز سبزوار در چهار سال آینده را نیز ارائه خواهم کرد.
وی برای برگزاری نشست های مطبوعاتی طی هر یکماه  وعده داد.
 معاون خدمات شهري شهرداري سبزوار از بهره برداري كارخانه كمپوست  واقع در پس از پل حارث آباد طي دو ماه آينده خبر داد .
  "حسين دولت آبادي" با اشاره به حمل زباله هاي شهروندان از ساعت 22 تا چهار صبح گفت: 90 درصد زباله ها در اين ساعات حمل مي شود و 10 درصد باقي مانده هم به دليل عدم اطلاع رساني مناسب خارج از وقت مقرر  توسط رفتگران جمع آوري مي شود.
 وي با اشاره به استفاده از 12 دستگاه ماشين مبارز در حمل زباله افزود: در حال حاضر زباله هاي سبزوار به فاصله 30 كيلومتري شهر منتقل و زباله هاي قابل استفاده نيز به كمپوست تبديل خواهد شد.
"  جعفر صائمی" مدیر عمران شهرداری سبزوار هم اجرای چهار پروژه شامل پروژه گردشگری بوستان بهمن ، پارک ارمغان ، پارک زائر و پارک استقبال را به منظور عمران ورودی شهر و  حاشیه کمربندی جنوب سبزوار ذکر کرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.