اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 5 اسفند 1391 / کد مطلب: 5397 / نظرات: 0


کشف و توقيف 16 تن "متيونين" تقلبي در سبزوار


رييس شبكه دامپزشكي سبزوار از کشف و توقيف مقدار 16 تن "متيونين" تقلبي در اين شهرستان خبر داد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايسنا ، ولي اله جغتايي، افزود: اين مقدار 'متيونين" که جهت مصرف در خوراک طيور به شهرستان سبزوار انتقال داده شده بود، کشف و توقيف شد.

وي با اشاره به گزارش واصله مبني بر مشکوک بودن "پودر متيونين" انتقال داده شده به يکي از کارخانجات توليد خوراک دام و طيور، ابراز داشت: پس از بررسي ها و آزمايشات بعمل آمده تقلبي بودن محموله مذکور مورد تاييد قرار گرفت.
 
جغتايي اضافه کرد: اين محموله بصورت پودر در کيسه هاي 25 کيلوگرمي متيونين با مشخصات يکي از شرکتهاي معتبر توليد کننده متيونين بسته بندي و عرضه شده است.
 
وي با بيان اينکه متيونين يکي از اسيد هاي آمينه ضروري مورد نياز و گران بها در ترکيب تهيه دان طيور مي باشد، تصريح کرد: اين اسيد آمينه به ميزان کمتر از نيم درصد در جيره طيور اضافه مي شود.

رييس شبکه دامپزشکي سبزوار خاطرنشان کرد: عدم وجود متيونين و يا استفاده از نمونه تقلبي موجب اختلال در رشد طيور و صدمات جبران نا پذير به پرورش طيور مي شود.
 
وي اذعان کرد: متصديان کارخانجات توليد خوراک طيور و مرغداران بايد براي تهيه مواد اوليه مورد نياز از جمله متيونين را از منابع معتبر و مطمن اقدام به خريد کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.