اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 31 شهريور 1390 / کد مطلب: 539 / نظرات: 0


نیروهای مسلح و بسیجیان سبزوار با اجرای رژه توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند


نیروهای مسلح و بسیجیان سبزوار با اجرای رژه توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند  در آغازین  روز هفته دفاع مقدس  و در سالروز آغاز جنگ تحمیلی، نیروهای مسلح نظامی و انتظامی و بسیجیان شهرستان سبزوار با اجرای سان و رژه توان نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
 در این رژه حماسی امام جمعه، بروغنی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ،معاون استاندار و فرماندار ویژه،فرماندهان نظامی و انتظامی ، شماری از مسوولان اجرایی ،خانواده های معظم شهدا ، ایثارگران ،بسیجیان واقشار مختلف مردم سبزوار حضور داشتند.
در رژه نیروهای مسلح و بسیجی شهرستان سبزوار همچنین واحدهای نمونه موتوری از مقابل جایگاه رژه رفتند ،بخشی از توانمندی های تجهیزاتی نیروهای نظامی و انتظامی به نمایش درآمد و همزمان با مراسم ،عملیات راپل توسط بسیجیان نیز اجرا شد.
  فرمانده گروه 47 مهندسی رزمی سلمان سپاه مستقر در سبزوار در ابتدای مراسم رژه ،برگزای این آئین را تکریم و بزرگداشت یاد و خاطره حماسه آفرینان دوران دفاع مقدس و از جمله سرداران شهید دیار سربداران هم عنوان کرد و گفت: این شهدای بزرگوار با تقدیم خون خود درخت اسلام را آبیاری کردند.
 سرهنگ پاسدار "ابراهیم نوروزی"  خیر و برکت و عزت و عظمت کشور را نیز مرهون فداکاری شهدا دانست و بر حفظ حرمت و عزت حماسه آفرینان این دوران و تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس توسط مردم تاکید کرد.
وی گفت:مکتب عاشورایی ، رهبری حضرت امام خمینی (ره) و حضور مقتدرانه و با اراده مردم سه عامل تعیین کننده و موثر در دوران دفاع مقدس بود .
وی با اشاره به هجوم گسترده و وسیع دشمن به ایران اسلامی در این دروان افزود: رهبری امام (ره) همراه با خصلت سازش ناپذیری عاملی بود که موفقیت در این جنگ نابرابر را به دنبال داشت.
  امام جمعه سبزوار هم در ادامه گفت: امروز تنها چیزی که به واقع در دنیا وجود ندارد حقوق بشر است.
 حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" با بیان اینکه حقوق بشر فقط برای استکبار جهانی و یک عده خاص است افزود: ملت های ستمدیده و مستضعف سهمی از این حقوق بشر ندارند.
وی با اشاره به آغاز رسمی جنگ تحمیلی علیه ایران از 31 شهریور و فتنه های قبل آن همچون فتنه های گنبد ، کردستان ،سیستان و بلوچستان و ... اظهار داشت: دشمن با هدف از بین بردن نظام و انقلاب وارد این جنگ شد.
 حجت الاسلام ابراهیمی ایمان و وحدت مردم را عوامل پیروزی در دروان دفاع مقدس برشمرد و گفت: به برکت تکیه نظام و انقلاب به قرآن وعترت و در راس بودن امام راحل (ه) در جنگ تحمیلی به پیروزی کامل دست یافتیم.
 وی ابراز امیدواری کرد با گذشت سی و سه سال از پیروزی انقلاب ، تحت رهبری های پیامبر گونه مقام معظم رهبری همه به وظیفه شرعی خود عمل کنند.
 وی در بخشی از سخنانش جهاد را با دفاع متفاوت دانست و گفت: جهاد در زمان رسول الله و یا امام معصوم به وجود می آید و حال آنکه دفاع در عصر غیبت است.
 وی با اشاره به فرمایشاتی از امام راحل (ره) گفت: اگر خوف هجمه اجانب به کشورهای اسلامی برود بر همه مسلمانان لازم و واجب است که دفاع کنند و در شرایط فعلی نیز در صورت وجود امکانات باید از کشورهای مظلوم دفاع کرد.
وی با اشاره به اهمیت دفاع افزود: در دفاع  شخصی و برای مقابله با هجمه انجام گرفته به جان و ناموس ، اذن گرفتن از امام و نایب خاص و عام امام شرط نیست چرا که اگر غیر این باشد امنیت در جامعه باقی نمی ماند.
 وی در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) ضمن تسلیت شهادت این امام همام از  مردم برای شرکت در مراسمات سوگوای این روز دعوت کرد.
وی  همچنین در آستانه بازگشایی مدارس  بزرگترین احترام و خدمت به نظام ،قرآن وعترت و امام و شهدا را  توجه به مساله تعلیم و تربیت دانست و افزود: ما در کشور جوانان بسیار خوش استعداد و خوش فکری داریم که نیاز به حمایت دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.