اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 4 اسفند 1391 / کد مطلب: 5388 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار /


هر چه بیشتر در پیاده كردن تربیت اسلامی بكوشیم


هر چه بیشتر در پیاده كردن تربیت اسلامی بكوشیم امام جمعه سبزوار گفت: عمل به سیره پیامبر و ائمه معصومین (ع ) و رهنمودهای بزرگان دین مهمترین راز موفقیت مدیریت در كشور و پیاده كردن تربیت اسلامی است .
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام 'غلامحسین ابراهیمی ' در خطبه های این هفته نماز جمعه سبزوار با اشاره به اهمیت این مساله، افزود: تمام انحرافات ، گرفتاری ها و مشكلات در كشورها ، ناشی از عدم تربیت اسلامی جامعه است .

وی با اشاره به هشتم اسفندماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار داشت : تربیت اسلامی نه فقط در هفته نامگذاری شده به این عنوان ، بلكه در تمام ایام سال و در امور روزمره و زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهارداشت : وجود نا امنی ها ، گسترش تهیه و استفاده از مواد مخدر و ... را ناشی از عدم وجود تربیت اسلامی دانست و افزود: اگر بتوانیم تربیت اسلامی را در جامعه پیاده كنیم بسیاری از نابسامانی ها و مشكلات را در جامعه نداریم .

امام جمعه سبزوار رعایت تربیت اسلامی در هر نقش و مسوولیتی كه افراد چه به عنوان دانش آموز ، فرهنگی ، بازاری و ... دارند را با اهمیت دانست و گفت : بایستی هر چه بیشتر در پیاده كردن تربیت اسلامی در جامعه بكوشیم .

حجت الاسلام ابراهیمی ، پیاده كردن شیوه تربیتی اسلام و الگو گرفتن از ائمه (ع) و بزرگان دین را موجب سعادت جوامع عنوان كرد و گفت : سعی كنید فرزندان خود را طبق شیوه تربیتی اسلام و برای آینده تربیت كنید.

امام جمعه سبزوار امانتداری ،پرهیز از بیكاری ، برخورد با فرزندان و مشورت را از جمله اركان تربیت اسلامی عنوان كرد و اظهار داشت : هیچ پشتیبانی بالاتر و مهمتر از مشورت با افراد متدین و آگاه نداریم .

وی در بخشی از سخنانش امر به معروف و نهی از منكر را راه و شیوه پیامبر و انسان های صالح معرفی كرد و با اشاره به بخشی از بركات آن در جامعه، گفت: ما در جامعه نسبت به این فریضه شاهد بی تفاوتی هایی هستیم كه بایستی این مهم مورد توجه بیشتری قرار گیرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.