اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..





اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 538 / نظرات: 0


پیام ریاست دانشگاه تربیت معلم سبزواربه مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید


------------------------------------------------------------------------------

 دانشجویان گرامی و فرزندان عزیزم، درود برشما؛ ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی ۹۱-۹۰ ،‌ ورود شما را به دانشگاه تربیت معلم سبزوار برای شروع یک دوره‌ی جدید آموزش عالی خوشامد می گویم و سالی سرشار از موفقیت، همراه با شادابی، طراوت و سلامت از درگاه پروردگار بزرگ برایتان آرزومندم .بر خود فرض می دانم تا موفقیّت همه‌ی شما را در کنکور سال ۹۰ و راهیابی به دانشگاه تبریک بگویم. شیرینی شهد موفقیت، پس از سالیانی تلاش و پی گیری و پی جویی برای راهیابی به مرحله ای بالاتر از تحصیل گوارای وجودتان باد.بی گمان برای احراز این کامیابی، سپاسگزار درگاه احدیت خواهید بود و با عزمی راسخ برای تحصیل و دانشجویی و دانش پژوهی تلاش خواهید کرد.

این جانب به عنوان خدمتگزار همه ی دانشجویان عزیز و اعضای محترم هیأت علمی و تمامی همکارانم، از اعضای شورای دانشگاه و هیأت رئیسه گرفته تا رؤسای محترم دانشکده ها و مدیران و مسؤولان و کارمندان دانشگاه تمامی سعی و تلاش خود را به کار گرفته ایم تا محیطی آرام و امکاناتی در خور، از جنبه ی آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی و هنری – درحدّ امکانات، اعتبارات و مقدورات – برای شما فراهم کنیم تا شما با فراغ بال، آسودگی خاطر و شادابی در راستای رسالت آموزشی و علمی و فرهنگی خود گام بردارید .

  دانشگاه تربیت معلم سبزوار، به عنوان دومین دانشگاه بزرگ دولتی تحت پوشش وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در استان پهناور خراسان رضوی، که فعالیت علمی و آموزشی و پژوهشی خود را از سال ۱۳۶۶ آغاز نموده ، امروز پس از سال ها تلاش، افتخار دارد که در ردیف دانشگاه های توسعه یافته ی کشور قراردارد و موفق به فراهم نمودن امکاناتی برای دانشجویان و دانشگاهیان شده که در بعضی موارد از دانشگاه های هم ردیف خود پیشی گرفته است.این دانشگاه در حال حاضر با پذیرایی از ۷۵۰۰ دانشجو ، در قالب ۱۰ دانشکده و بیش از ۱۱۰ کد رشته از مقطع کاردانی تا دکتری در مساحتی بالغ بر ۲۲۰ هکتار و در بهترین نقطه ی جغرافیایی شهر سبزوار از نظر آب و هوایی ، مشغول به فعالیت است و با بهره گیری از خدمات علمی و آموزشی بیش از ۱۸۰ تن عضو هیأت علمی تمام وقت و تعدادی عضو هیأت علمی همکار ، در حال حاضر از وضعیت علمی و پژوهشی مناسبی برخوردار می باشد .

تمامی این اقدامات و امکانات برای تربیت نیروهایی متخصص و متعهد و کار آمد برای رفع نیازهای همه جانبه ی کشور و ارتقای سطح فرهنگی جامعه به کار گرفته می شود و اگر به هدفی جز این ختم شود ، گویی زحمات انجام گرفته بیهوده و امکانات فراهم شده عبث است. برای رسیدن به این هدف مهم ،  ابتدا دانشجویان عزیز باید رسالت های عمده ی خود را آگاهانه بشناسند تا در راستای اهداف متعالی انسانی و دانشجویی گام بردارند .

یکی از رسالت های مهم دانشجویی در مرحله ی نخست ، عمل به وظیفه ی دانشجویی ، یعنی پژوهندگی ، کاوشگری علمی و تلاش در جهت ارتقای سطح علمی خود در رشته ی مورد نظر و دستیابی به بالاترین سطح موفقیت علمی است . هدف مورد نظر علمی را در نقطه ی دور دیدن و سخت تلاش کردن و به اهداف نزدیک و موفقیت های جزئی قناعت نکردن و از اوقات و لحظات بهترین استفاده ی علمی را بردن ، از راه های تحقق این رسالت بزرگ دانشجویی است .

بدیهی است که رسالت دانشجو صرفاٌ به آموزش و تحصیل محدود نمی شود.رسالت فرهنگی ، سیاسی و اخلاقی و انسان سازی ، از دیگر رسالت های اصلی دانشجویان در این برهه ی حساس زمانی است. دانشجویان متدین ، آگاه و زمان شناس ، همواره در طول تاریخ آموزش عالی مشعل دار حرکت های مثبت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی در جامعه ی ایرانی بوده اند .جامعه از دانشجو انتظار دارد که این رسالت مهم خود را لحظه ای فرو نگذارد و پای در دامن غفلت نکشد و وقت پر بهای خویش را صرف امور پیش پا افتاده وکم ارزش نکند .برای دستیابی به این هدف مهم ، مطالعه ، آگاهی ، شرکت در امور فرهنگی و سیاسی ، پیدا کردن قدرت تحلیل دقیق مسائل ، دوست شناسی و دشمن شناسی و نگاه عمیق به تاریخ جنبش های مثبت و ارزشی دانشجویی شرط لازم ، بل واجب به شمار می رود .

همان گونه که می دانید ، امروز کشور پر افتخار ما ، ایران ، در سطح منطقه و در برخی موارد در سطح دنیا ، از نظر علمی و فناوری و دستیابی به ابتکارات و اختراعات و اکتشافات ، در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و بر آن است تا در سال ۱۴۰۴ هجری شمسی، قدرت اوّل منطقه ی خود  از نظر علمی، فنی، اقتدار سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی باشد . رسیدن به چنین قلّه ی بلندی جز با تلاش و پی گیری و زحمات شبانه روزی متخصصان ودانشگاهیان امکان پذیر نیست . باید لحظه ای اندیشید که من دانشجوی ایرانی مسلمان، در کسب این افتخار بزرگ چه نقش و مسؤولیتی را بر عهده دارم .

در محیط دانشگاه بنا به ضرورت های موجود ، دانشجویان خواهر و برادر در کنار یکدیگر به تحصیل اشتغال دارند . انتظار می رود که یک دانشجوی فرهیخته و آگاه ، محیط خود و لغزش های احتمالی آن را به درستی بشناسد و ضمن رعایت شؤونات دانشجویی و اخلاقی ، به قوانین و مقررات احترام بگذارد و از جاده ی اخلاق و عفاف خارج نشود.

مشاهدات و تجربیات چندین ساله ی این جانب نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان محترم ، به این گونه امور کاملاً واقف بوده اند و شأن دانشجویی خود را از یاد نبرده اند ، ولی ممکن است تعداد بسیار اندکی، نا آگاهانه دچار غفلت ها و لغزش هایی شوند که متأسفانه در پایان به افسوس و ندامت آنان ختم شود .

انتظار می رود دانشجویان عزیز با رعایت حجاب و عفاف و مقررات انضباطی و اخلاقی با موفقیت و سربلندی این دوره ی آموزشی خود را به پایان رسانند و توفیق ادامه ی تحصیل در دوره های بالاتر را نیز پیدا کنند .

موفقیت هر چه بیشتر وسربلندی و سرافرازی شما را از درگاه پروردگار بزرگ خواهانم .

عباس محمدیان

رئیس دانشگاه تربیت معلم سبزوار


منبع :وبسایت خانه فرهنگ دانشگاه





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.