اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 29 بهمن 1391 / کد مطلب: 5348 / نظرات: 0


محسنی ثانی:چانه زنی غرب روند مذاکرات ۱+۵ را طولانی کرده است


محسنی ثانی:چانه زنی غرب روند مذاکرات ۱+۵ را طولانی کرده است  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از روند طولانی مذاکرات ایران و ۱+۵، تصریح کرد: مدتهاست این مذاکرات از مسیر اصلی خود منحرف شده و هربار نیز غرب با چانه زنی سیاسی متناسب با پدیده‌های روز وارد بحث می‌شود.

 به گزارش سبزوارپیام محمد رضا محسنی ثانی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفتگو با مجلس نیوز (پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی) ، درباره بسته جدید پیشنهادی غرب برای مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: با توجه به اینکه ایران هیچگونه حسن ظنی از این کشور‌ها ندیده است، باید با سوء ظن به مطالب و پیشنهادات آن‌ها بنگرد؛ روند طولانی مذاکرات نیز موید این امر است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: مدتهاست این مذاکرات از مسیر اصلی خود منحرف شده و در راستای مسائل سیاسی قرار گرفته و هربار نیز غرب با چانه زنی سیاسی متناسب با پدیده‌های روز وارد بحث می‌شود، اما آنچه آن‌ها اعلام می‌کنند حرف جدیدی نیست و ایران غنی سازی در حد ۲۰ درصد را متوقف نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه روند این جلسات نتوانسته در یک بستر سالم طی شود، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران بسته خود را از قبل تدوین و تنظیم و ابلاغ کرده، نمی‌توان امیدوار بود این جلسات بتواند روند خود را در یک بستر سالم طی کند و بنابراین تا حسن ظن اجرایی و عملی قوی از سوی غرب دیده نشود، نباید انتظار نتایج مثبت برای آن داشت.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: موضع ایران در بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای تدوین، تنظیم و اعلام شده و همانی است که از گذشته نیز توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده؛ ایران در راستای NPT و ضوابط و مقررات آن حقوق خود را دنبال خواهد کرد و هیچ حد و مرزی در راستای غنی سازی اورانیوم برای خود قائل نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که بسته جدید غرب چه گزینه‌هایی می‌تواند داشته باشد، توضیح داد: آن‌ها اصرار دارند ایران از حقوق خود در زمنیه غنی سازی ۲۰ درصدی دست بردارد و احتمالا آن‌ها نیز نرمشی نسبت به تهدید‌ها و تحریمهایی که مرتب انجام می‌دهد، داشته باشند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.