اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 بهمن 1391 / کد مطلب: 5318 / نظرات: 0


87 درصد از خبرنگاران در مشهد به طور نسبی از شغلشان رضایت دارند


نتایج یك تحقیق نشان می دهد كه 87 درصد از خبرنگاران در مشهد به طور نسبی از شغلشان رضایت دارند. 
  
به گزارش ایرنا ، این تحقیق موضوع پایان نامه 'مریم انجیدنی' دانش آموخته رشته علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی قوچان می باشد كه زیر نظر دكتر 'حسین معتمد طوسی' انجام شده است.

نتایج این تحقیق كه جامعه آماری آن كلیه خبرنگاران شاغل در تحریریه های روزنامه ها، خبرگزاری ها و بخش خبر صدا و سیما در شهر مشهد را شامل می شود، نشان می دهد كه به رغم كاهش حقوق و مزایا و محدودیت های خاص این حرفه، خبرنگاران به طور نسبی از شغلشان رضایت دارند.

از سوی دیگر نتایج این تحقیق نشان می دهد كه 82 درصد از خبرنگاران در مشهد از حقوق و مزایای خود رضایت ندارند، به طوری كه افزون بر 95 درصد خبرنگاران حقوقشان زیر یك میلیون تومان در ماه است و تنها كمتر از پنج درصد از خبرنگاران ماهانه بالاتر از یك میلیون تومان حقوق دارند.

بر اساس نتایج این تحقیق 64 درصد خبرنگاران در مشهد استقلال حرفه ای خود را در حد كم و خیلی كم دانسته اند و حدود 36 درصد استقلال حرفه ای شان را در حد متوسط و زیاد عنوان كرده اند.

نتایج این تحقیق نشان می دهد كه بین رضایت شغلی خبرنگاران و حقوق و مزایای آنها و همچنین بین استقلال حرفه ای خبرنگاران و رضایت شغلی آنها رابطه معناداری وجود دارد.

همچنین سطح تحصیلات خبرنگاران و همچنین نحوه ارتباط آنان با همكاران و مسوول مافوقشان، رابطه معناداری را با رضایت شغلی آنها نشان می دهد.

بر اساس یافته های این تحقیق، 38 درصد از پاسخگویان این تحقیق خبرنگاران آزاد بوده و 62 درصد به صورت رسمی و قراردادی فعالیت می كنند. همچنین 67 درصد خبرنگاران مشهد تحت پوشش بیمه بوده و 33 درصدشان زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

یافته های این تحقیق نشان می دهد، 77 درصد از خبرنگاران مشهد میزان تحصیلاتشان در حد لیسانس و فوق لیسانس است و بقیه در سایر مقاطع تحصیل كرده اند و این در حالی است كه تنها 27 درصد از آنها رشته تحصیلی شان ارتباطات و روزنامه نگاری می باشد و مابقی فارغ التحصیل سایر رشته ها هستند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.