اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 23 بهمن 1391 / کد مطلب: 5307 / نظرات: 0


فرمانداری داورزن در خراسان رضوی آغاز بكار كرد


فرمانداری داورزن در خراسان رضوی آغاز بكار كرد  فرمانداری شهرستان تازه تاسیس داورزن واقع در غرب استان خراسان رضوی با معرفی 'اسماعیل غفاری' به عنوان نخستین سرپرست آن آغاز بكار كرد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، غفاری روز گذشته طی مراسمی با حضور معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، فرماندار سبزوار و مسوولان محلی به عنوان سرپرست فرمانداری داورزن معرفی شد.

وی پیش از یكی از كارشناسان در دفتر معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بوده و مسوولیت هایی از جمله شهردار و بخشدار نقاط مختلف در استان را در كارنامه مدیریتی خود دارد.

وی به خبرنگار ایرنا در مورد این شهرستان گفت: ارتقای بخش داورزن به شهرستان از جمله مصوبات سفر چهارم هیات دولت به خراسان رضوی با هدف رفع محرومیت و توسعه این منطقه بود كه به همت مسوولان تحقق یافت.

غفاری با بیان اینكه بخش داورزن پیش از این از توابع شهرستان سبزوار بود، افزود: فرمانداری این شهرستان روز گذشته به طور رسمی كار خود را آغاز كرد.

وی با اشاره به قابلیت های داورزن در بخشهای مختلف گفت: بخش كشاورزی در این شهرستان از ظرفیت بالایی برخوردار است به طوری كه شماری زیادی از مردم آن كشاورز هستند.

او گندم، جو، پنبه، هندوانه و بسیاری از میوه های فصلی را از محصولات عمده بخش كشاورزی داورزن برشمرد و گفت: محصول فلفل این شهرستان در سطح ملی مطرح است و هر ساله پس از برداشت این محصول بخش عمده آن به استان های مختلف كشور صادر می شود.

وی با اشاره به قابلیت های معدنی داورزن گفت: وجود چهار معدن فعال كرومیت، مرمریت و ذغال سنگ و ایجاد كارخانه های فرآوری در كنار آن بستر اشتغال افراد زیادی را در این شهرستان فراهم كرده است.

او اظهار داشت: واحدهای تولیدی داورزن در بخش فرآورده های لبنی و صنایع معدنی فعالیت دارند كه با توجه به ارتقای این بخش به شهرستان بستر توسعه صنعتی آن فراهم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری داورزن گفت: اكنون در این شهرستان ادارات آموزش و پرورش، جهاد كشاورزی، دادگستری و دامپزشكی فعالیت و بانكهایی از جمله صادرات، تجارت، ملت و كشاورزی شعبه دارند.

وی اظهار امیدواری كرد كه بزودی با همكاری مسوولان سایر ادارات نیز در شهرستان داورزن راه اندازی شوند.

او گفت: شاخص‌ های توسعه از جمله نرخ باسوادی، راه‌ های روستایی، برخورداری از زیرساخت هایی از جمله برق، آب آشامیدنی و گاز، اجرای طرح هادی روستایی، بهداشت و درمان شهرستان داورزن قابل توجه است.

وی اضافه كرد: شهرستان داورزن با مركزیت شهر داورزن دارای دو هزار و 783 كیلومتر مربع مساحت، حدود 30 هزار نفر جمعیت، سه دهستان 'باشتین ، كاه و مزینان' و 40 روستا است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.