اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 21 بهمن 1391 / کد مطلب: 5276 / نظرات: 0

با حضور مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی


چند پروژه فرودگاهی در سبزوار بهره برداری شد


چند پروژه فرودگاهی در سبزوار بهره برداری شد      همزمان با برگزاری جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی ، روز شنبه چند طرح فرودگاهی در شهرستان سبزوار بهره برداری شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، راه اندازی سیستم VOIP ، افتتاح باجه ارزی ، بهره برداری از ساختمان اداری و برج دیده بانی ایستگاه ایمنی و آتش نشانی از جمله این پروژه ها بود كه با حضور شماری از مسوولان شهرستان سبزوار در محل فرودگاه این شهرستان به بهره برداری رسید.

با نصب و راه‌اندازی سیستم VOIP در فرودگاه سبزوار امكان برقراری مكالمه تلفنی بدون هزینه میان كاركنان این فرودگاه و آن دسته از فرودگاه های بین‌المللی كشور كه از چنین سیستمی برخوردارند ، فراهم شده است.

این شیوه جدید برقراری ارتباط تلفنی به صورت اینترنتی و از طریق سیستم اتوماسیون اداری صورت می‌گیرد.

مدیركل فرودگاه های خراسان رضوی از طریق این سامانه گفت : به كارگیری این تكنولوژی نوین و برتر در سطح فرودگاه های كشور به كاهش هزینه ها و تسهیل ارتباطات كاركنان با مدیران ارشد خود می انجامد.

سعید چلندری افزود: فرودگاه سبزوار پس از شهرهای تبریز ، اصفهان ، تهران ، شیراز ، مشهد و ارومیه یكی از فرودگاه های كشور است كه به این سیستم مجهز می شود.

وی ادامه داد : بجز افتتاح این پروژه های فرودگاهی در سبزوار ، در آینده نزدیك در مشهد نیز چند پروژه فرودگاهی با ارزش 400 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

نماینده مردم سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ، راه اندازی پروژه های مذكور در فرودگاه سبزوار را سبب رفاه حال مسافران و رونق بیشتر این فرودگاه دانست .

محمدرضا محسنی ثانی همچنین از شهرداری ، اعضای شورای شهر سبزوار و نیز از اداره كل فرودگاه های خراسان رضوی درخواست كرد كه هرچه سریع تر به آخرین تصمیمات مصوب شده برای توسعه فرودگاه سبزوار اقدام كند.

برپایه این گزارش: بهره برداری از ساختمان اداری و برج دیده بانی ایستگاه ایمنی و آتش نشانی فرودگاه سبزوار بخش های بعدی این مراسم بود كه با اجرای یك مانور امدادی توسط نیروهای آتش نشان فرودگاه سبزوار به انجام رسید.

ساختمان مذكور با سازه اسكلت فلزی و با زیربنای 132 مترمربع با هزینه یك میلیارد ریال ساخته شده است.

فرودگاه سبزوار از سال 1382 راه اندازی شده و در حال حاضر تنها فرودگاه فعال استان خراسان رضوی پس از فرودگاه مشهد است.

این فرودگاه از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه ، رقم 40 هزار و 699 نفر مسافر را در پروازهای داخلی و پنج هزار و 189 نفر مسافر را در پروازهای خارجی به مقصد عتبات عالیات ، جابه جا كرده است.

این گزارش حاكیست ،معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار نیز گفت :راه اندازی دفتر گمركی فرودگاه بین المللی سبزوار یك نیاز اساسی است.

قاسم شعبانی عطار اظهار داشت : راه اندازی گمرك برای فرودگاه سبزوار به دلیل موقعیت تجاری این شهر و نیز برخورداری از پروازهای بین المللی ، بسیار ضروری می باشد.

وی افزود : انتخاب شدن فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه بین المللی مشهد ، یكی دیگر از دلایل ضرورت ایجاد گمرك در فرودگاه سبزوار بود.

وی گفت : این امكان وجود دارد كه در هر لحظه بعضی از پروازهای داخلی یا خارجی فرودگاه مشهد ، مجبور شوند در فرودگاه سبزوار به زمین بنشینند ، لذا جهت تسهیل كار مسافران تمام فعالیت های مربوط به گمرك باید در همین شهر انجام شود.

وی همچنین با اشاره به تأسیس منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار ، آن را یكی دیگر از دلایل ضرورت راه اندازی گمرك فرودگاه دانست كه در آینده موارد استفاده فراوانی خواهد داشت.

شعبانی اظهار داشت : زائران عتبات عالیات نیز كه از یك سال گذشته تا كنون پروازهای رفت و برگشت به كشور عراق را از فرودگاه سبزوار انجام می دهند، از این پس توسط دفتر گمرك مستقر در فرودگاه خدمات دهی خواهند شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.