اخبار سبزوار پيام :


اخبار » / تاریخ خبر: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 527 / نظرات: 0


اخذ مجوز پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری توسط دفتر نوآوران سبزوار


اخذ مجوز پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری توسط  دفتر نوآوران سبزوار   یکی از کارشناسان دفتر نوآوران و همکاری های علمی شهید فهمیده سبزوار از کسب مقام دوم کشوری توسط این دفتر و واگذاری معاونت دفتر منطقه شرق کشور به آن خبر داد.   
"موسی الرضا ابراهیم نژاد" گفت: وجود استعدادها موجب موافقت با ایجاد دفتر نوآوران و همکاریهای علمی سبزوار شد که به عنوان تنها دفتر شهرستانی در کشور فعال و برخورد با آن در سطح استان است .
وی با اشاره به فعالیت 16 دفتر استانی نوآوران و همکاری های علمی در کشور ادامه داد: دفتر نخبگان سبزوار در مهرماه 89 ایجاد شد و در کمتر از یکسال به جایگاه دوم کشور ارتقا یافت که زمینه جذب نیرو و اعتبارات بیشتر را برای نخبگان شهرستان فراهم کرد.
وی افزود: در طی مدت فعالیت این دفتر بیش از 254 طرح پذیرش ، بیش از 50 طرح دارای کاربرد نظامی به موسسه آموزش تحقیقاتی برای حمایت از آنها ارائه و بخشی از طرح ها به سایر نهادها ارسال شد.
ابراهیم نژاد از ایجاد مرکز رشد دفاعی به عنوان یکی از برنامه های آتی دفتر نوآوران و همکاری های علمی سبزوار نام برد.
وی با اشاره به دادن مجوز مرکز رشد به سبزوار در سفر قبل ریاست جمهوری به استان و در حال پی گیری بودن آن توسط دانشگاه پیشنهاد داد ایجاد این مرکز به صورت کاری مشترک با دفتر نوآوران پی گیری شود.
وی با اظهار اینکه حضور شرکت های نوپا در این مرکز رشد جزو اهداف است ابراز امیدواری کرد فارغ التحصیلان دانشگاهی با ارائه طرح در قالب شرکت های نوپا بتوانند از این مرکز استفاده کنند.
وی افزود: برای ایجاد پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری با توجه به ظرفیت های موجود در سبزوار هم به ما مجوز داده شده که نویدی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی است .
وی گفت: در این زمینه ها نیازمند همکاری و هماهنگی مدیران شهرستان و سایر نهادها هستیم.
این کارشناس دفتر نوآوارن و همکاریهای علمی سبزوار عضویت در کارگروه صنعت و معدن و شورای سیاستگذاری ، راه اندازی مرکز مشاوره علمی ، ایجاد کارگروه اشتغال و کارآفرینی برای مشاوره و ارائه راهکار در ایجاد مشاغل خانگی ، کارگاه ها و بنگاهای های زودبازده و راه اندازی اولین شرکت تعاونی دانش بنیان را بخشی از فعالیت های دفتر نوآوارن سبزوار تاکنون ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان به عنوان مشاور استان تعیین شده ایم افزود: شرکت دانش بنیان سبزوار که قرار بود در هفته تعاون افتتاح شود به دلیل ادغام ادارات کل تعاون و کار و امور اجتماعی ، با حضور لبافی مدیر کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی در اینده نزدیک افتتاح می شود.
وی از ایجاد صندوق توسعه فناوری های نوین با هدف حمایت از طرح های پژوهشگران ، نوآوران و نخبگان و همچنین اخذ مجوز ایجاد مجتمع صنایع بسته بندی برای فعالیت در حوزه خشکبار ، گیاهان دارویی ، ادویه جات و حبوبات به عنوان دیگر فعالیت های دفتر سبزوار نام برد که به زودی راه اندازی می شود.
ابراهیم نژاد از پی گیری ایجاد پارک علم و فناوری گیاهان دارویی در سبزوار هم خبر داد و گفت: در این راستا اولین مزرعه تولیدی و تحقیقاتی در جنوب کمربندی جنوب شهر سبزوار را ایجاد و مجوز پنج هزار متر گلخانه را گرفته ایم .
وی افزود: به دانشگاهها اعلام شده و هر یک از دانشجویان و دانش آموختگان علاقمند به کار تحقیقاتی می توانند از زمین و آب رایگان و مشاوره لازم در این پارک استفاده کنند.
وی حضور دفتر نوآوران سبزوار در نمایشگاه روز صنعت دفاع به همراه دفاتر شیراز و مشهد و حضور در اولین نمایشگاه علم تا عمل به عنوان تنها نماینده استان در قالب شرکت دانش بنیان را خاطر نشان کرد و گفت: دفتر سبزوار در هر دو نمایشگاه مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت.
این کارشناس از ایجاد اولین کانون هماهنگی صنعت و دانشگاه در قالب سازمان مردم نهاد در سبزوار هم خبر داد و گفت: این کانون به منظور رفع خلا موجود بین این دو حوزه ایجاد شد.
وی گفت: در این راستا با ایجادمیز سرمایه گذاری با حضور مسوولان ، دانشگاهیان و صنعتگران امکان توسعه و ایجاد فرصت سرمایه گذاری در سبزوار ایجاد می شود.
ابراهیم نژاد اظهار داشت: ساختاری که کار کارشناسی و هماهنگی کار را در دفتر نوآوران برعهده دارد در چهار زیرگروه علم انسانی در راستای قدرت نرم و مباحث علوم شناختی ، در حوزه فنی و مهندسی در راستای انرژی های نو و در حوزه های علوم پزشکی و کشاورزی است.
نخستین دفتر شهرستانی نخبگان و همکاری های علمی شهید فهمیده کشور با حضور مسوولانی از "موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاعی" وزارت دفاع مهرماه 89 در سبزوار به طور رسمی افتتاح شد.
این دفتر با چهار رویکرد علمی و فناوری ، امنیت و دفاع ، فرهنگی واقتصادی فعالیت می کندو یکی از اهداف ایجاد آن حمایت از ایده های خام نخبگان برای تبدیل کردن آن به نمونه آزمایشگاهی است.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.