اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 18 بهمن 1391 / کد مطلب: 5250 / نظرات: 0


سبزوار قطب علمی در شرق کشور است


 مدیر دانشگاه جامع علمی کاربردی جمعیت هلال احمر  سبزوار گفت: سبزوار دارای موقعیت ویژه‎ای است و تحصیل تعداد زیادی دانشجو در دانشگاه‌های این شهرستان نشان از سهم سبزوار در تولید علم و دانش است.
 به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس ، مرضیه استاجی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخ تاسیس دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر در سبزوار اظهارداشت: جمعیت هلال احمر کشور در راستای تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر و آموزش همگانی، تربیت نیروی‌های متخصص و کاردان و برای کاهش تلفات انسانی و خسارات اقتصادی ناشی از حوادث و بحران‌ها در سال 1382 اقدام به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در تهران کرد که در سال 1390 با توجه به نیاز مردم، سازمان‌ها و موقعیت خاص کشور در رویارویی با حوادث در مراکز استان‌ها این مراکز تاسیس شد.

وی ادامه داد: همزمان با سفر دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور به شهرستان سبزوار و پیگیری‌های مسئولین، با دستور وی این دانشگاه در سبزوار تاسیس شد.

وی یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر در حال حاضر به غیر از مراکز استان‌ها، تنها در سبزوار و یکی از شهرستان‌های استان فارس دایر و مشغول به خدمات‌دهی است.

وی با بیان اینکه در این دانشگاه بیش از 120 دانشجو در رشته‎های امداد و سوانح، آتش‌نشانی، امداد و سوانح پیشرفته و... در حال تحصیل هستند، خاطر نشان کرد: هدف این دانشگاه از جذب دانشجو، آموزش افرادی توانمند در برخورد با حوادث است و تلاش داریم که با گسترش دانشگاه در شرق کشور از کشورهای همسایه هم دانشجو جذب کنیم.

استاجی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در ارتباط با ساختمان دانشگاه تصریح کرد: شایعه تعطیل شدن این مرکز صحت ندارد.

وی گفت: زمین دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر سبزوار متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است و با هماهنگی‌هایی که با شهرداری و جهاد شده است، مقرر شد مکان‌های‌ جدیدی را که برخی از آنها را شهرداری و برخی را جهاد کشاورزی معرفی نموده‌اند بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که ساختمانی در شأن مرکز تهیه کنیم تا بتوانیم انتظارات دانشجویانمان را هم برطرف نماییم اضافه کرد: ساخت یک ساختمان برای دانشگاه در دستور کار قرار گرفته و تمامی مسئولین به دنبال حل این مشکل هستند و برای ارتقای مکان دانشگاه تلاش می‌کنند.

مدیر مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر سبزوار با اشاره به ارتقای رشته‌های موجود در این مرکز خاطر نشان کرد: رشته‌های کاردانی امداد و نجات شهری،کاردانی حرفه‌ای امور فرهنگی و کاردانی حرفه‌ای انبارداری به صورت ترمی و با آزمون ورودی تایید شده‌اند و با پیگیری‌های انجام شده، در ترم بهمن 1392 ثبت‌نام در مقطع کارشناسی را در این دانشگاه داریم.

وی در ارتباط با جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های علمی کاربردی هلال احمر در ادارات، نهادها و سازمان‌ها خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه دانشگاه جامع و تفاهم نامه‌ای که با دولت دارند، هر سازمان باید یک نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها را جذب کند تا سازمان مربوطه در رویارویی با حوادث بتواند با حضور یک فرد متخصص بهترین اقدام را انجام دهد.   

مدیر مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر سبزوار در ارتباط با روشن شدن تکلیف نیروهای شرکتی و قرارداد معین این دانشگاه یادآور شد: ما تابع قوانین کشوری هستیم و تمامی استخدام‌ها و قراردادها بر اساس مصوبات و قوانین دولت بسته می‌شود، اما برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای تبدیل نیروهای شرکتی به رسمی در حال وقوع است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.