اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 بهمن 1391 / کد مطلب: 5248 / نظرات: 0


سهم استان از سطح گلخانه هاي کشور فقط يک درصد است


معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان خراسان رضوي گفت: سهم استان از سطح گلخانه هاي کشور فقط يک درصد است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ايسنا ، غلامحسين ساربان  در مراسم اهداي سند به فارغ التحصيلان بخش کشاورزي در مجتمع گلخانه "برزين مه" سبزوار، با بيان اينکه استان خراسان 81 هکتار گلخانه دارد، افزود: سهم استان خراسان از سطح گلخانه‌هاي کشور يک درصد بوده که بسيار ناچيز است.

وي خاطرنشان کرد: سبزوار نيز سهم گلخانه‌اي ناچيزي دارد که خوشبختانه به اين امر در اين شهرستان توجه شده است.

ساربان با اشاره به سياست وزارت جهاد کشاورزي در خصوص بهره‌وري از آب و انرژي، بر ضرورت توجه به گلخانه‌ها تاکيد و تصريح کرد: يکي از کارهاي شاخص دنبال شده در استان، بحث گلخانه‌ها بوده است.

وي با اشاره به بررسي اوليه 20 مجتمع گلخانه‌اي در سطح استان و مشخص شدن 10 مجتمع از اين تعداد در مرحله دوم، بيان کرد: اولين مجتمع گلخانه‌اي در مشهد راه‌اندازي و زيرساخت‌هاي دومين مجتمع در سبزوار فراهم شده است.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان خراسان رضوي با تاکيد بر اينکه فضاي خوبي در اين شهرستان در بحث سرمايه‌گذاري در زمينه گلخانه ايجاد شده است، خاطرنشان کرد: اين گلخانه فرصت خوبي در راستاي افزايش توليد و بهره‌وري آب و انرژي و حمايت از فارغ‌التحصيلان است.

وي تعداد فارغ التحصيلان بخش کشاورزي استان خراسان رضوي را بالغ بر 12 هزار نفر عنوان کرد و ابراز داشت: دانش در بخش کشاورزي ورود پيدا نکرده است که اميدواريم با ورود علم و تکنولوژي به بخش کشاورزي به توليد محصول از هر هکتار براي 100 نفر برسيم.

ساربان در ابتدا به اختصاص بالغ بر 140 ميليارد تومان اعتبارات بلاعوض به آبياري تحت فشار در سال گذشته در اين استان اشاره و اضافه کرد: براي اولين بار براي هر هکتار 85 درصد پول بلاعوض به کشاورزان داده شد.

وي سپس فرصت ديگر ايجاد شده در سال گذشته و جاري را طرح توسعه کشاورزي و اختصاص 560 ميليارد تومان به بانک کشاورزي و ساير بانک‌ها در اين خصوص عنوان کرد.

قاسم شعباني عطار، فرماندار سبزوار نيز در اين مراسم اظهار کرد: اين مجتمع مي‌تواند به عنوان يک مرکز آموزشي و پژوهشکده مورد استفاده دانش آموختگان و مجموعه کشاورزي قرار گيرد.

وي با بيان اينکه تاکنون مبلغ قابل توجهي براي زيرساخت‌هاي اين مجتمع اختصاص يافته است، به اختصاص يک ميليارد تومان در سال گذشته به اين مجتمع اشاره کرد.

نماينده عالي دولت در سبزوار با اشاره به منابع محدود آبي در کشور و به ويژه در شرق کشور، بر اهميت توجه به گلخانه تاکيد کرد.

وي همچنين با اشاره به فرارسيدن 22 بهمن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و تنگ‌تر شدن فشارهاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي و ... بر ملت مظلوم ايران توسط استکبار جهاني و دشمنان خارجي و داخلي ابراز اميدواري کرد: ملت ايران همچون سال‌هاي گذشته با حضور پرشکوه خود تجديد پيماني با آرمان‌هاي انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبري در راهپيمايي 22 بهمن ماه داشته باشند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.