اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 18 بهمن 1391 / کد مطلب: 5246 / نظرات: 0

در یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز داورزن اعلام شد/


شهدای دانش آموز گل سرسبد شهدا هستند


شهدای دانش آموز گل سرسبد شهدا هستند  نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سبزوار گفت: شهدای دانش آموز گل سرسبد شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند. 

 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمد حسین زحمتكش روز چهار شنبه در اولین یادواره 21شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان داورزن افزود: شهیدان دانش آموز با سن كم خود یك دنیا بزرگی آفریدند و جهان را از این كار خود متعجب كردند.

وی ادامه داد: محفلی با عظمت تر از محفل شهدا نیست چرا كه مقام شهدا با مقام انبیا و اوصیا الهی برابری دارد.

حجت الاسلام زحمتكش با اشاره به گرامیداشت ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی (ره) در برهه ای از زمان ،انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند كه تفكر جدایی دین از سیاست در جهان سایه افكنده بود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با به ثمر نشاندن انقلاب نه تنها خط بطلان بر عقاید جدایی دین از سیاست كشید بلكه با ایجاد حكومت دینی ایران انقلاب را به دنیا صادر كرد و مسلمانان را عزت و افتخار بخشید.

وی در ادامه انقلاب را مدیون سه عامل دانست و گفت: در اولین قدم حضور رهبریت بی بدیل متكی به خداوند و با بصیرت كامل امام خمینی(ره) توانست انقلاب را به پیروزی برساند.

وی با اشاره به انقلاب برخی علما و روحانیون دینی در سالهای قبل از انقلاب، اظهارداشت: ویژگی های منحصر به فرد امام خمینی(ره ) در ابعاد اعتقادی اقتصادی عرفانی و مدیریت اسلامی از امام به عنوان یك نماد عینی رهبریت اسلامی بوجود آورد.

وی عامل دوم پیروزی انقلاب را همدلی و همراهی مردم در عرصه های مختلف عنوان كرد و گفت: مردم ایران به عنوان بهترین مردم دنیا هیچ گاه رهبری نظام را در مقابل طوفان حوادث از جمله جنگ تحمیلی و بحران های داخلی و خارجی و تحریم ها تنها نگذاشته اند.

وی با اشاره به نزدیكی راهپیمایی پر شكوه 22 بهمن افزود: ملت ایران بار دیگر در این راهپیمایی نیز نشان خواهند داد كه همراه ولایت و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند بود.

وی عامل سوم پیروزی و بقا انقلاب را ایده و تفكر آن دانست و گفت: ماهیت انقلاب اسلامی بر پایه یك ماهیت دینی و اعتقادی و ارزشی بنا شده است .

وی خاطر نشان كرد : انقلاب اسلامی ایران حیاتش به این ایده و تفكر بسته است .

در ابتدای این مراسم گروههای سرود و تواشیح دانش آموزی سطح شهرستان داورزن نیز با اجرای برنامه های زیبایی یاد و خاطره شهدای دانش آموز را گرامی داشتند.

اجرای نمایشی زیبا از زندگی شهیده 12 ساله دانش آموز به نام' سهام خیام' از شهدای هویزه توسط دو دانش آموز ، شركت كنندگان در این مراسم را تحت تاثیر قرار داد.

برپایی نمایشگاه از دست سازه های دانش آموزان با عنوان از عاشورای حسینی تا عاشورای خمینی در ورودی محل برگزاری یادواره نیز قابل قدر دانی بود.

در این مراسم با اهدای تندیس یادواره و لوح سپاس از خانواده های شهید دانش آموز شهرستان داورزن تقدیر شد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.