اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 بهمن 1391 / کد مطلب: 5234 / نظرات: 0


پايين نگه داشتن نرخ برابري ارز نسبت به ريال،به رشد تولید کمک می کند


عضو خانه صنعت و معدن سبزوار با بيان اينكه توجيه پذيري توليد در شرايط فعلي بالاست اما کمبود نقدينگي سبب کندشدن آهنگ رشد صنعت مي‌شود، گفت: پايين نگه داشتن نرخ برابري ارز نسبت به ريال، کمک فراواني به صنعت کشور در توليد مي‌کند.

 به گزارش سبزوارپیام ،مهندس محسن سعادتمنش در گفت و گو با ايسنا ، با اشاره به تاثيرات زياد کمبود نقدينگي و ارزي کشور بر توليد، افزود: در ارزيابي نهايي، کاهش نرخ برابري ارز نسبت به ريال، کمک فراواني جهت رشد توليد در اين برهه از زمان کرد.

وي در خصوص شعار سال جاري"توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني" با تاکيد بر اينکه اجرايي شدن اين شعار منوط به ايجاد ساختار و زيرساختار مناسب توليد ملي مي باشد، اظهار کرد: متاسفانه بخاطر تحريم ها اين شعار محقق نشد.

مدير عامل گروه صنعتي اسرار پوياي شرق اسرار اذعان کرد: باتوجه به زمان کوتاه باقيمانده تا پايان سال هيچ برنامه ريزي مدوّني براي اين موضوع نمي توانيم داشته باشيم.

وي در ادامه قيمت بالاي مواد اوليه، ماشين آلات، خط توليد و کمبود نقدينگي را از مشکلات پيش روي صنعت و توليد دانست و تصريح کرد: در کل توجيه پذيري توليد در شرايط فعلي در کشور بالاست اما کمبود نقدينگي سبب کندشدن آهنگ رشد صنعت مي شود.

وي در رابطه با تحريم ها و اثرگذاري اش بر صنعت و توليد نيز افزود: اگر زيرساخت توليد در کشور فراهم بود تحريم‌ها مي توانست به فرصت تبديل شود که متاسفانه در اين قسمت تحريم به فرصت تبديل نشد.

سعادتمنش با اذعان اينکه سبزوار هم از اين امر مستثني نبوده است، کمبود نقدينگي و سرمايه در گردش واحدها، افزايش نرخ بيکاري و کاهش حجم سرمايه گذاري را از مشکلات واحدهاي صنعتي و توليدي اين شهرستان عنوان کرد.

وي از اقدام خوب نمايندگان مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي جهت برگزاري ستاد تسهيل کشور در اين شهرستان تشکر و اضافه کرد: اخيرا ستاد تسهيل کشور صنايع با حضور معاونان اين وزارت و مسوولان کشوري جهت رفع مشکلات واحدهاي صنعتي در اين شهرستان برگزار شد.

وي گفت: در نهايت ره‎‌آورد اين ستاد، تزريق حدود 50 ميليارد ريال به نقدينگي واحدها بود که مراحل جذب سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي در دست اقدام است.

عضو خانه صنعت و معدن سبزوار ادامه داد: همچنين واحدهاي ايجادي مصوبه اين ستاد نويدبخش آينده روشن صنعت در سبزوار است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.