اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 بهمن 1391 / کد مطلب: 5233 / نظرات: 1


افتتاح آرامستان "بهشت رضوان" سبزوار


فرماندار سبزوار گفت: آرامستان جدید (بهشت رضوان) شهرستان سبزوار با اعتبار 13 میلیارد  ریال افتتاح شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، قاسم شعبانی عطار، امروز هفدهم بهمن ماه در مراسم افتتاح این آرامستان، از تلاش مجموعه مدیریت شهرداری و شورای اسلامی این شهر به خاطر اقدامات زیربنایی و تحول در مبلمان شهری در یک سال اخیر تشکر کرد و خواستار تعریض محور این آرامستان جهت تردد وسایط نقلیه شد.

وی در ادامه به فرا رسیدن 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و خاطرنشان کرد: 22 بهمن تجدید عهد و پیمان مجدد با آرمان‌های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

نماینده عالی دولت در سبزوار با بیان اینکه امیدواریم امسال مردم محکمتر و باشکوه‌تر در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند، ابراز داشت: باید دنیا با حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی بداند که ملت ایران با تمام مشکلات و کمبودها پای انقلاب ایستاده است.

جلال تعصبی، نایب رییس شورای اسلامی شهر سبزوار هم خواستار احداث بلوار برای زیباسازی محور این آرامستان و در نظرگرفتن قطعاتی برای اقشار خاص همچون هنرمندان و ... شد.

حسین مقصودی، شهردار سبزوار نیز در این مراسم با اشاره به واگذاری زمین توسط مسکن و شهرسازی این شهرستان به صورت رایگان میزان اعتبار هزینه شده در این آرامستان را تاکنون 13 میلیارد  ریال عنوان کرد.

وی با اشاره به تخصصی شدن کارهای شهرداری و استقلال سه سازمان پسماند، میادین و مشاغل مزاحم و آرمستان‌ها از شهرداری گفت: این سازمان‌ها در اسفند سال گذشته به امضای وزیر کشور رسیده و ابلاغ شد.

همچنین علی دلبری، مدیر عامل سازمان آرمستان‌های شهرداری سبزوار با اشاره به ظرفیت محدود و بافت قدیمی آرمستان فعلی این شهرستان، اظهار کرد: در این راستا از اواخر سال گذشته عملیات اجرایی احداث آرامستان جدید بهشت رضوان در کلیومتر 10 جاده قدیم سبزوار ـ مشهد در مساحت 100 هکتار شروع شد.

وی به برخی از اقدامات انجام شده در این آرامستان پرداخت و پیگیری و آماده‌سازی 10 هکتار از زمین تحویل گرفته شده، آماده‌سازی سه بلوک جهت دفن اموات، جدول‌گذاری جهت آب‌های سطحی، ساخت ساختمان اداری به مساحت 107 متر مربع، واگذاری ساخت ساختمان غسالخانه، سردخانه و سالن انتظار به پیمانکار و ...  را از این اقدامات عنوان کرد.

دلبری در ادامه پیگیری و خرید سه دستگاه آمبولانس به ارزش 90 میلیون تومان، انتقال آب شرب از ابتدای آرامستان به قطعه جدید به مسافت 400 متر، انتقال 5 دستگاه آمبولانس به همراه راننده از سازمان خدمات موتوری به آرامستان فعلی، پیگیری خرید و نصب دیوارهای پیش ساخته بتنی جهت جداکردن آرامستان فعلی از کمربندی شهر و ... را از اقدامات یکسال اخیر این نهاد برای آرامستان فعلی و بهشت رضوان برشمرد.
 
در پایان به عنوان نمادین از ساختمان اداری این آرامستان بهره‌برداری شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.