اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 16 بهمن 1391 / کد مطلب: 5221 / نظرات: 0


کشف 16 تن متیونین تقلبی


رئيس شبكه دامپزشكي سبزوار گفت: مقدار 16 تن متیونین تقلبی که جهت مصرف در خوراک طیور به شهرستان سبزوار انتقال داده شده بود کشف و توقیف شد.

وی گفت : بنا به گزارش واصله به شبکه دامپزشکی مبنی بر مشکوک بودن پودر متیونین انتقال داده شده به یکی از کارخانجات تولید خوراک دام و طیور ، کارشناس این شبکه با بازدید از محموله و بررسی بعمل آمده به محموله مشکوک شده و بعداز بررسی ها و آزمایشات بعمل آمده تقلبی بودن آن مورد تائید قرار گرفت این پودر در کیسه های 25 کیلوگرمی متیونین با مشخصات یکی از شرکتهای معتبر تولید کننده متیونین بسته بندی و عرضه شده است که در این ارتباط محموله فوق توقیف و پروند مربوط در حال پیگیری می باشد.

دکتر جغتایی افزود : متیونین یکی از اسید های امینه ضروری مورد نیاز و گران بها در ترکیب تهیه دان طیور می باشد که به میزان کمتر از نیم درصد در جیره طیور اضافه می گردد.که عدم وجود متیونین و یا استفاده از نمونه تقلبی موجب اختلال در رشد طیور و صدمات جبران نا پذیر به پرورش طیور می گردد.

دکتر جغتایی گفت : متصدیان کارخانجات تولید خوراک طیور و مرغداران باید برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز از جمله متیونین را از منابع معتبر و مطمن اقدام به خرید نمایند.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.