اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 شهريور 1390 / کد مطلب: 521 / نظرات: 0


يادواره شهداي يگاني گروه 47 مهندسي رزمي سلمان سبزوار برگزار شد


يادواره شهداي يگاني گروه 47 مهندسي رزمي سلمان سبزوار برگزار شد
يادواره شهداي يگاني گروه 47 مهندسي رزمي سلمان سبزوار با حضور خانواده هاي معظم شهدا و شماري از مسوولان برگزار شد. 
به گزارش ايرنا شهيدان 'صالحي و بيدي' دو شهيد يگاني گروه 47 سلمان سبزوار هستند كه در سال 86 در حال پاكسازي ميادين مين در منطقه عملياتي جنوب كشور به فيض شهادت نايل آمدند.
امام جمعه جغتاي در اين مراسم نسبت به توطئه ها و فتنه هاي ضد ولايت فقيه هشدار داد و گفت: فراموش نكنيم معيار ، شاخص و ميزان ما ولايت فقيه و رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام 'علي اكبر موحدي' با اظهار اينكه براي به ثمر نشستن و حفظ انقلاب و نظام خون ها داده ايم تاكيد كرد: بايد پاسدار حرمت خون شهيدان باشيم و از ارزش ها دفاع ، توطئه ها را كشف و در مقابل توطئه ها و انحرافات بايستيم.
وي همچنين خطاب به خانواده هاي معظم شهدا و نيروهاي منتسب به نظام و انقلاب گفت: بايد بيش از همه مراقب باشيم چرا كه اشتباه احتمالي ما به پاي نظام نوشته مي شود.
حجت الاسلام موحدي به ويژه در آستانه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در مورد اين مساله و توطئه هاي احتمالي هشدار داد و گفت: فراموش نكنيم كه اين همه شهيد را براي چه در راه اسلام داده ايم.
وي راه شهدا و پيروي از اين راه به ويژه توسط خانواده معظم شهدا را بسيار مهم دانست .
امام جمعه جغتاي ياد شهيدان بيدي و صالحي را گرامي داشت و گفت: شهادت معامله با خدا است.
وي با اشاره به وجود پنج ركن در هر معامله اي گفت: در معامله شهادت خداوند خريدار ، انسان هاي مومن فروشنده ، جان و مال انسان ها متاع ، بهاي آن بهشت و سند اين معامله قرآن است و شهادت افتخاري است كه آن را به هر كس نمي دهند.
نماينده ولي فقيه در گروه 47 مهندسي رزمي سلمان سبزوار هم گفت: شهدا با نثار جان و گذشت از زندگي و راحتي خود مجد و عزت و عظمت را براي ما به ارمغان آوردند.
حجت الاسلام 'محمود جوان ' با اظهار اينكه جنگ هنوز تمام نشده و فقط نوع آن از جنگ سخت به نرم تغيير كرده لزوم هوشياري در مقابل توطئه هاي دشمنان را مورد تاكيد قرار داد.
وي با اشاره به فرمايشي از رسول گرامي اسلام (ص) دشمن شناسي را نشانه عقل دانست و گفت: دشمني آمريكا توهم نيست و دشمن به انحاي مختلف در صدد تهاجم است كه بايد با تبعيت از رهبري بيش از پيش آماده دفاع در عرصه هاي مختلف باشيم.
وي همچنين با اشاره به خدمات نيروهاي مهندسي و رزمي در دوران دفاع مقدس و فعاليت در زمينه احداث راه مواصلاتي ، استحكامات و احداث خاكريز گفت: اين نيروها پس از جنگ هم تلاششان ادامه دارد.
وي افزود: در همين رابطه دو تن از نيروهاي گروه 47 مهندسي سلمان سبزوار در منطقه عملياتي جنوب و در حال پاكسازي ميدان مين به فيض شهادت نايل آمدند.
وي ياد شهيدان بيدي و صالحي و نيز سيد الشهداي استان خراسان شهيدان شوشتري و محمدزاده را در آستانه سالگرد اين بزرگواران گرامي داشت.
در اين آيين معنوي خانواده دو شهيد يگاني گروه 47 مهندسي سلمان سبزوار ، خانواده هاي معظم شهداي روستاهاي بيد و رباط جز و خانواده كاركنان اين گروه حضور داشتند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.