اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 بهمن 1391 / کد مطلب: 5199 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی:آمریکا و هم پیمانانش مدت‌ها است که در منطقه شکست خورده‌اند


محسنی‌ثانی:آمریکا و هم پیمانانش مدت‌ها است که در منطقه شکست خورده‌اند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و هم پیمانانش مدت‌ها است که در منطقه شکست خورده‌اند.
به گزارش سبزوارپیام،محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تحولات سوریه اظهار كرد: فضاسازی رسانه‌ای فراتر از واقعیت‌های میدانی کشور سوریه می‌باشد و این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که تلاش تسلیحاتی، به كارگیری امکانات و هزینه‌های سنگین در سوریه نتیجه نداده است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: کشورهای مداخله‌گر در امور سوریه متقاعد شده‌اند که بهترین راه حل برای رهایی از وضعیت موجود مذاکره است که این راه حل پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران نیز بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طرح 6 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران سوریه اشاره كرد و تصریح كرد: این طرح از سوی روسیه و برخی از کشورها مورد استقبال قرار گرفته و پیشنهاداتی هم که از جانب سوریه داده شده است در همین راستا می‌باشد.
محسنی‌ثانی ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران در این طرح خواهان برقراری آرامش و ایجاد دولت ائتلافی با مشارکت تمامی نیروها و گروه‌های داخلی است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به تشریح طرح 6ماده‌ای ایران برای حل بحران سوریه پرداخت و افزود: باید ساخت و سازها و کمک‌های مردمی انجام شود و فرستادن تسلیحات برای گروه‌های متخاصم متوقف شود و در نهایت انتخابات در سوریه بر مبنای رأی مردم این کشور و در زمان قانونی خود انجام گردد.
محسنی ثانی با اشاره به اینکه، آنچه روسیه اعلام کرده در راستا طرح 6 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، اظهار کرد: امید است با تشکیل دولتی ائتلافی زمینه انتخاباتی سالم در سوریه هر چه سریع‌تر فراهم شود.
وی در خصوص مخالفت ترکیه و مصر از این طرح، اخوان المسلمین را یکی از گروه‌های مداخله‌گر در امور دولت سوریه دانست و تصریح کرد: اخوان المسلمین در مصر صاحب قدرت و دولت هستند و به همین دلیل این طرح همسو با اهداف آنان نیست.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز انتظار حمایت از این طرح را از سوی کشور مصر نداشت، خاطر نشان كرد: "مرسی" باید فراتر از دیدگاه‌های جناحی نسبت به مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی کشورهای اسلامی اقدام به تصمیم‌گیری کند تا بتواند با اعمال نظرات سازنده خود این اختلافات را مدیریت کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به شروع یك جنگ نابرابر علیه سوریه توسط کشورهای غربی و منطقه‌ای اشاره واظهار داشت: كمك ما به كشور سوریه به عنوان یک وظیفه و تکلیف نسبت به کمک و مساعدت آنان به جمهوری اسلامی ایران در8 سال جنگ تحمیلی است.
وی خاطرنشان کرد: رابطه ما با سوریه یک رابطه استراتژیك می‌باشد که مربوط به منافع جهان اسلام است. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.