اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 10 بهمن 1391 / کد مطلب: 5160 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی: آنکارا پای خارجی‌ها را به منطقه باز نکند


محسنی‌ثانی: آنکارا پای خارجی‌ها را به منطقه باز نکند

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهارات ضدسوری وزیر امورخارجه ترکیه، گفت: دولتمردانی که به دنبال بازکردن پای عناصر خارجی در منطقه به بهانه مبارزه با دولت اسد هستند، آتشی را به پا خواهند کرد که تبعات آن برای منطقه گران خواهد بود.

به گزارش سبزوارپیام،محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌و گو با خانه ملت، در خصوص اظهارات ضد سوری داود اوغلو وزیرامورخارجه ترکیه مبنی براقدام بزرگ غرب در قبال بحران سوریه، اظهار داشت: اقدام بزرگ غرب در سوریه باید قطع کمک به شورشیان مسلح باشد.
نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترکیه به دنبال شکل دادن به جایگاه نوین خو در منطقه است، تصریح کرد: دولت آنکار درعین حالی که در تلاش برای بهبود روابط سیاسی خود با شرق است، اما با نگاهی کلان‌تر به دنبال روابط بهتربا غرب برای پیوستن به اتحادیه اروپا است.
وی با تاکید براینکه در حزب عدالت و توسعه که دکترین آن از سوی احمد داود اوغلو وزیرخارجه تهیه شده اعتقاد بر این است که باید معضلات و موانع موجود را حل کنند تا در نهایت روابط آنکارا با غرب در راستای پیوستن به اتحادیه اروپا تقویت شود، ادامه داد: درنگاه حزب عدالت و توسعه چند مساله بسیار مهم است که شامل نقش آفرینی جدی در منطقه، ایجاد پلی بین جریان‌های متعدد موجود در منطقه می شود.
نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه ترکیه در آینده نزدیک تبعات فراوانی برای دولتمردان این کشور خواهد داشت، گفت: دولتمردانی که به دنبال باز کردن پای عناصر خارجی در منطقه به بهانه مبارزه با دولت اسد هستند، آتشی را درمنطقه به پا خواهند کرد که دامنه آن منطقه را فراخواهد گرفت.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به نقش کشورهای منطقه‌ای در تنش آفرینی در سوریه، خاطرنشان کرد: از آغاز بحران در سوریه، ترکیه به همراه کشورهای قطر و عربستان سعودی در حمایت از تروریست‌های سوری وارد عمل شده و تلاش دارد تا با ارائه کمک‌های مالی و تسلیحاتی گروه های فوق را در مبارزه با حکومت بشار اسد یاری دهند.
احمد داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه در انتقاد از تعلل کشورهای غربی در کمک به شورشیان سوری خواستار کمک واقدام بزرگ آنها برای ادامه خشونت ها در سوریه شد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.