اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 بهمن 1391 / کد مطلب: 5150 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد /


امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نبوی نیاز داریم


امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نبوی نیاز داریم     
امام جمعه ششتمد گفت : ما امروز بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نبوی نیاز داریم و جامعه باید هر چه بیشتر به این سمت و سو حركت كند .

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام ' رمضانعلی ثباتی مقدم ' در جمع مسوولان اجرایی سبزوار، افزود : قرآن كریم زیباترین و كاملترین الگوی رفتاری برای مسلمانان را پیامبر اسلام (ص) معرفی كرده است.

وی با تشریح سیره رفتاری پیامبر (ص) گفت : اگر دنبال الگو هستیم بهترین الگو رسول اكرم (ص) است او قرآن مجسم است.

وی با بیان اینكه یكی از مهمترین ویژگی های رسول اكرم (ص) سعه صدر است و قرآن كریم این نعمت را برای ایشان به رخ كشیده ،اظهار داشت : كسانی كه دارای مسوولیتی در جامعه هستند بایستی این ویژگی را داشته باشند.

امام جمعه ششتمد یكی دیگر از ویژگی های آن حضرت را مدارا عنوان كرد و اظهار داشت : اگر این شیوه رفتاری در زندگی آحاد مردم و مدیران باشد بسیاری از مشكلات جامعه مرتفع می شود.

حجت الاسلام ثباتی مقدم، ساده زیستی و تواضع را هم از ویژگی های رسول اكرم (ص) دانست و گفت : در سیره آن حضرت نقل شده كه هیچكس نتوانست در سلام كردن به ایشان پیشی بگیرد.

وی با بیان اینكه رسول اكرم (ص) قبل از آنكه به نبوت مبعوث شود هم به عنوان محمد امین(ص) در جامعه آن روز مطرح بود، اظهار داشت : امانت عرصه وسیعی دارد همه امكانات ، اعضا و جوارح ،فرزندان ، اموال و مقام ها امانت هستند.

وی در مورد ویژگی مهربانی و عفو و گذشت پیامبر گفت : پیامبر(ص) زمانی كه مكه را فتح كردند همه را مورد عفو و بخشش خود قرار دادند.

امام جمعه ششتمد با اشاره به فرازی از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مراقبت از روح و سیرت نظام اسلامی و تاكید ایشان به اخلاق نبوی و اسلامی، گفت : ایشان می فرمایند باید بسیار مراقب بود تا روح و سیرت نظام اسلامی از دست نرود به ویژه با توجه به اینكه تغییر سیرت و هویت واقعی، تدریجی و آرام است و توجه خیلی‌ها به آن جلب نمی‌شود و ممكن است افراد موقعی به خود بیایند كه كار از كار گذشته باشد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.