اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 شهريور 1390 / کد مطلب: 515 / نظرات: 0

در شورای اداری سبزوار عنوان شد/


فرماندار :بي تفاوتي نسبت به هفته دفاع مقدس گناهي نابخشودني است


فرماندار :بي تفاوتي نسبت به هفته دفاع مقدس گناهي نابخشودني است   معاون استاندار و فرماندار ويژه سبزوار گفت: دوران دفاع مقدس نقطه عطفي در تاريخ انقلاب اسلامي ايران است و اگر از كنار هفته دفاع مقدس بي تفاوت بگذريم اين گناهي نابخشودني است.

' قاسم شعباني عطار' در پنجمين نشست شوراي اداري سبزوار در سال 90 كه در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد، افزود: ملت ايران هيچگاه نبايد فداكاري ها ، رشادت ها و شهادت طلبي هاي رزمندگان در اين دوران را از ياد ببرند.
وي با اظهار اينكه همه مديران و كاركنان دستگاه هاي اجرايي و مردم بايد براي اين هفته به طور جدي سرمايه گذاري كنند، تاكيد كرد: براي هر چه باشكوهتر برگزار شدن برنامه هاي اين هفته همه توان و امكانات مادي و انساني شهرستان بايستي به كار گرفته شود.
وي گفت: اگر امروز شاهد بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه ، برگزاري اجلاس بيداري اسلامي در كشورمان با حضور بيش از 80 كشور جهان و سخنراني مقام معظم رهبري در اين اجلاس هستيم همه اين افتخارات مرهون هشت سال دفاع مقدس است.
فرماندار سبزوار ضمن اشاره به چند مناسبت مهم هفته هاي گذشته ، از حضور كم نظير مردم ولايي شهرها و روستاهاي سبزوار در راهپيمايي روز قدس تقدير كرد و حضور چشمگير ملت ايران در اين همايش ملي را اعلام حمايتي دوباره از مظلومان جهان عنوان كرد.
وي ياد همه شهدا و به ويژه شهيدان رجايي و باهنر را گرامي داشت و گفت: آنچه نام اين شهدا را در جامعه و نظام ما زنده نگه داشته شجاعت ، شهادت طلبي ، اجراي عدالت ، استكبار ستيزي ، ولايتمداري ، دفاع از محرومان جهان است كه امروز هم دولتمردان اين شعارها را در سرلوحه برنامه و كار خود قرار داده اند.
وي افتتاح 97 پروژه عمراني با بيش از 230 ميليارد ريال اعتبار طي هفته دولت و همچنين برگزاري نمايشگاه و جشنواره علوم قرآني سبزوار در ماه رمضان و كسب رتبه برتر استان در اين زمينه را خاطر نشان و از تلاشگران اين حوزه ها تقدير كرد.
شعباني با اشاره به افتتاح دانشكده علوم قرآني سبزوار با حضور وزير علوم ،تحقيقات و فناوري گفت: شهرستان براي تامين فضاي مورد نياز و هزينه هاي جاري اين دانشكده به مدت دو سال تعهد داده است.
وي با اشاره با فراهم شدن مقدمات كار گفت: اين دانشكده از ابتداي مهر امسال حدود 60 دانشجو مي پذيرد.
وي در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد از مديران و به ويژه شهرداري ها خواست تا فضا را به نحو مناسبي براي اين ايام آماده كنند.
وي توفيقات علمي كشور را مرهون معلمان و اساتيد حوزه و دانشگاه دانست و گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه ملت ايران و بستر توسعه سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي و ... است و همه بايد به آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالي كمك كنند.
فرماندار سبزوار با گراميداشت دهه كرامت و اشاره به نامگذاري ولادت حضرت معصومه (ع) تا ولادت حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) به اين نام گفت: وجود مزار ائمه و امامزادگاني همچون اين دو بزرگوار در كشور مايه افتخار است.
وي با بيان اينكه براي اين دهه از هفتم تا هفدهم مهرماه برنامه هاي خوبي پيش بيني شده گفت: همه تلاش خود را براي ميزباني خوب زائراني كه از سبزوار به عنوان دروازه ورودي به قطعه اي از بهشت عازم مشهد الرضا مي شوند به كار خواهيم بست.
معاون استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنانش با اظهار اينكه سبزوار تعهد ايجاد 12 هزار و 300 شغل جديد و پنج هزار و 800 شغل خانگي را در امسال دارد، گفت: با تلاش و همت مديران و دستگاه هاي اجرايي ، مساعدت مردم ، ورود سرمايه گذاران و بسيج همه امكانات شهرستان تحقق اين مهم شدني است.
وي با اظهار اينكه سبزوار امسال مبلغي را براي كمك به حرمين عسگريين (ع) به استان تعهد داده خواستار تلاش روحانيون ، ائمه جمعه ، بخشداران و دهياران در جمع آوري كمك هاي مردمي شد.
وي با بيان اينكه تا كنون 30 درصد از تعهد سبزوار در اين مورد محقق شده افزود: بنا داريم تا سه ماه آينده اين تعهد را به طور كامل عملي كنيم.
فرماندار ويژه سبزوار با توجه به تخصيص اعتبارات عمراني امسال شهرستان بر آغاز سريعتر پروژه هاي عمراني قبل از شروع سرما و همچنين كمك دستگاه هاي اجرايي در اجراي سرشماري نفوس و مسكن تاكيد كرد.
اين مسوول از زحمات دستگاه هاي فعال در برگزاري برنامه هاي غني سازي اوقات فراغت تقدير كرد.
وي ضمن تبريك هفته نيروي انتظامي به سبزپوشان اين نيرو ،از ارائه خدمات شبانه روزي توسط نيروي انتظامي به مردم با وجود همه محدوديت ها تشكر كرد.
شعباني از ارتقاي تامين اجتماعي سبزوار به تيپ يك هم خبر داد و ابراز اميدواري كرد اين ارتقا منشا خدمات بيشتري به حدود 30 هزار خانواده بيمه گذار در شهرستان باشد.
وي در پايان از خبرگزاري ايرنا سبزوار و مسوول اين دفتر براي تلاش در پوشش مناسب اخبار شهرستان و غياثي مدير سابق امور برق سبزوار كه موفق به كسب رتبه نخست استان در حوزه كاري خود شد تقدير كرد.
در اين نشست 'حسين مقصودي' به عنوان شهردار جديد سبزوار ، 'خليلي' به عنوان شهردار جديد روداب و 'انبيايي' به عنوان مدير جديد امور برق سبزوار معرفي شدند و از زحمات مسوولان سابق اين پست ها تقدير شد.
تعدادي از مديران دستگاه هاي اجرايي و ساير مسوولان سبزوار هم در اين نشست گزارشي از برنامه هاي آتي و فعاليت هاي خود ارائه كردند. 
منبع :ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.