اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 9 بهمن 1391 / کد مطلب: 5148 / نظرات: 0

توسط متخصصین برق سبزوار/


دستگاه كنترل مصرف لامپ های گازی اختراع شد


دستگاه كنترل مصرف لامپ های گازی اختراع شد  

 مدیر امور برق سبزوار از اختراع دستگاه كنترل مصرف لامپ های گازی در شبكه های روشنایی توسط متخصصین برق این شهرستان برای اولین بار در دنیا خبر داد.
  به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، مهندس'هادی انبیایی' روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از اولین نمونه تولیدی این اختراع در جمع مسوولان اجرایی سبزوار افزود : این دستگاه هیچگونه نمونه داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار توسط جوانان پر شور ایرانی در برق سبزوار و شركت 'مهفام بیهق' اختراع شده و به تایید گروه تحقیقات شركت توزیع نیروی برق خراسان رضوی رسیده است.

وی با بیان اینكه اجرای سیاست های مدیریت مصرف برق و كاهش پیك بار شبكه با نصب این دستگاه امكان پذیر است، گفت : این دستگاه با انتخاب و تنظیمات دلخواه كاربر میزان شدت روشنایی و در نتیجه میزان مصرف برق شبكه روشنایی معابر را در ساعات مختلف شب كم و زیاد و كنترل می كند.

وی با اشاره به عملكرد لامپ های گازی و شبكه های روشنایی معابر كه از دو حالت روشن و یا خاموش خارج نیست، افزود :این دستگاه با نصب در تابلو توزیع و تغییراتی كه در شكل موج جریان و دیگر پارامترهای شبكه روشنایی می دهد بدون تاثیر در دیگر مصرف كنندگان تنظیماتی مورد دلخواه كاربر را انجام داده و روشنایی بسته به این تنظیمات كم و یا زیاد می شود.

مدیر امور برق سبزوار گفت: با اختراع این دستگاه گام مهمی به سوی هوشمند سازی شبكه های روشنایی معابر مبتنی بر لامپ های گازی برداشته شد.

مهندس انبیایی با تقدیر از تلاش های همكاران خود در مدیریت برق سبزوار و آقایان شمس آبادی و ارغوانی از شركت مهفام بیهق كه دراختراع این دستگاه نقش اساسی داشته اند ، افزود : این دستگاه تمامی مراحل تست و آزمایش را گذرانده و به مدت سه ماه در شبكه برق این شهرستان بصورت آزمایشی بكار گرفته شده است .

مدیرامور برق سبزوار برای راه اندازی خط تولید انبوه این دستگاه و صادرات به كشورهای دیگر از سرمایه گذاران دعوت به همكاری كرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.