اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 بهمن 1391 / کد مطلب: 5141 / نظرات: 1

معاون استاندار و فرماندار سبزوار/


باید برای ارایه خدمات مناسب به مسافران فرودگاه بین المللی این شهر تلاش شود


باید برای ارایه خدمات مناسب به مسافران فرودگاه بین المللی این شهر تلاش شود     

 معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : مسوولان باید برای ارایه خدمات مناسب به مسافران و زائرانی كه از طریق فرودگاه بین المللی این شهرستان جا بجا می شوند، تلاش كنند.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از  ایرنا ، قاسم شعبانی عطار امروز در جمع مسوولان افزود : برای پروازهای خارجی فرودگاه سبزوار ارایه خدمات مناسب به مسافران و زائران شهرستان های مجاور ضروری است.

وی گفت : در راستای تسهیل امور مسافران پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار، پیش از این اداره گمرك در شهرستان مستقر شده و نیروهای آن جذب شده اند و اینك باید به دنبال ایجاد دفتر مستقل حج و زیارت در سبزوار باشیم تا امور مربوط به زائران غرب خراسان رضوی در این شهر انجام شود.

شعبانی همچنین افزود : علاوه بر ایجاد جاذبه برای مسافران شهرهای مجاور ، باید جلو كاروان ها و شركت هایی را كه به صورت قاچاق و بدون داشتن استانداردها و مجوزهای صحیح قانونی اقدام به اعزام زائر به عتبات عالیات می كنند ، گرفته شود.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأكید بر ادامه انجام پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار ، از اظهار نظر غیركارشناسانه برخی مقامات استانی در مورد انتقال پروازهای عتبات عالیات فرودگاه سبزوار به مشهد ، ابراز گلایه كرد.

محمد رضا محسنی ثانی افزود : برای رعایت رفاه حال مردم منطقه غرب خراسان رضوی ، پروازهای عتبات عالیات فرودگاه سبزوار نباید متوقف شود یا تعداد آن كاهش پیدا كند.

وی ادامه داد : فرودگاه سبزوار در صورت برطرف كردن برخی كمبودهای جزئی ، حتی این ظرفیت را دارد كه به صورت هفتگی پرواز به عتبات عالیات داشته باشد.

وی همچنین افزود : حتی از آنجایی كه در حال حاضر ترافیك هوایی در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد بسیار سنگین است ، می توان پس از انجام برنامه ریزی های لازم ، تعدادی از پروازهای كشورهای آسیای میانه را به فرودگاه سبزوار منتقل كرد و نیز باید پروازهای حج تمتع و عمره غرب خراسان رضوی را نیز پس از طولانی كردن باند فرودگاه سبزوار از همین شهر انجام داد.

این نماینده مجلس گفت : شهرستان هایی نظیر بردسكن ، جغتای ، جوین ، كاشمر و خلیل آباد باید برای رفتن به فرودگاه مشهد حدود سه یا چهار ساعت در راه باشند ، اما فاصله زمانی این شهرها تا سبزوار تنها حدود یك ساعت است .

وی افزود : علاوه بر شهرهای همجوار سبزوار در خراسان رضوی ، می بایست جابجایی مسافران تعدادی از شهرهای استان های همجوار از جمله شهرستان اسفراین را نیز از طریق فرودگاه سبزوار پوشش داد تا هم ظرفیت پروازهای سبزوار تكمیل شود و هم در وقت و هزینه خود مسافران صرفه جویی شود.

محسنی ثانی گفت: در برقراری و رونق پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه سبزوار به ویژه در رابطه با عتبات عالیات به همكاری و همراهی همه مردم و مسوولان شهرستان احتیاج هست و هر یك باید به نوعی برای افزایش جاذبه های شهری ، رفاه مسافران ، خدمات دهی مناسب بكوشند.

وی همچنین خواستار برخورد با آن دسته از افراد یا موسساتی شد كه جهت سود شخصی ، به صورت غیرقانونی و بدون رعایت استانداردهای ضروری ، اقدام به تشكیل كاروان و سفر به عتبات عالیات می كنند.

وی از مسوولان محلی نیز درخواست كرد تا تعهدات و صورت جلسات قبلی خود را برای رسیدگی به مشكلات فرودگاه و خدمات دهی هرچه بهتر به مسافران سبزواری و غیر سبزواری این فرودگاه عملی كنند.

دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی هم گفت : طبیعی است كه اگر ظرفیت پروازهای یك فرودگاه پر نشود به یقین شركت های هواپیمایی رغبتی برای ادامه پروازهای خود ندارند و از این جهت نمی توان به آنها سخت گیری كرد و از آنها توقعی داشت.

رمضانعلی سبحانی فر افزود : باید مسوولان شهرستان سبزوار شرایطی فراهم آورند و مشوق هایی را ایجاد كنند تا انگیزه كافی برای شهرستان های همجوار ایجاد شود كه از پروازهای فرودگاه سبزوار استقبال بیشتری به عمل آید.

فرودگاه بین المللی سبزوار طبق آمارهای اعلام شده در سال 91 موفق شده است در ردیف یكی از پر پروازترین فرودگاه های كشور به عتبات عالیات قرار بگیرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


سبزواری
واقعا حیف است که فرودگاه بهاین خوبی برای داشتن مشکلات جزیی دارای پروازهای بین المللی نباشد...