اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 7 بهمن 1391 / کد مطلب: 5124 / نظرات: 0


ازدحام مردم در صحنه وقوع سوانح خود حادثه‌آفرین می‎شود


مسئول آموزش سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار با اشاره به پایان برگزاری آزمون عملی و تئوری دوره آتش‌نشان افتخاری سبزوار گفت: ازدحام مردم در صحنه وقوع سوانح خود حادثه‌آفرین می‎شود.   

به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس ، سرآتش‌نشان بهزاد شکیبایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، آشنایی مردم با خطرات آتش، ایمنی در خانه و محل کار، آشنایی با نحوه صحیح خاموش کردن آتش، آشنایی با کار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و ... را از اهداف مهم این دوره دانست.

وی با اشاره به برگزاری آموزش‎های همگانی در سطح مدارس، دانشگاه‎ها و ادارات عنوان کرد: آموزش‎های همگانی که در این سطح برگزار می‎شود بسیار کوتاه مدت است و عموم مردم در یک سطح آگاهی عمومی با حوادث آشنا می‎شوند ،اما در دوره آتش‌نشانان افتخاری، فراگیران با مدیریت در حوادث، کمک‌رسانی در حوادث کوچک و بزرگ و بحران ساز، اطفاء حریق، سوانح جاده‎ای و شهری، انواع کف و کف‌سازها، ایمنی در ساختمان، خانه و محل کار، شناخت انواع کپسول‏های اطفاء حریق و آشنایی با تجهیزات و ابزارهای نجات فنی، و... آشنا می‎شوند.

این کارشناس سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه خطر همیشه در کمین مردم است، یادآور شد: یکی از مهمترین عوامل مرگ و میرها در فصل زمستان انتشار گاز شهری در داخل خانه یا محل کار است که به دلیل درست بسته نشدن شیر یا بست گاز، خاموش شدن ناگهانی اجاق گاز و یا سماور و... منتشر می‎شود و شهروندان باید به آن توجه کنند و این قاتل خاموش را جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1391 حوادث بسیاری از جمله نجات فنی، اطفاء حریق، سقوط در چاه و... در سطح شهرستان رخ داده است، خاطر نشان کرد: با بالا بردن فرهنگ ایمنی و ارتقای توان عمومی می‎توان کمک بزرگی به کاهش این حوادث در سطح شهرستان نمود.

این مسئول با اشاره به حضور مردم در صحنه‎های حوادث مختلف ادامه داد: زمانی مردم می‎‌توانند در حوادث مفید واقع شوند که بتوان آنها را مدیریت کرد و متاسفانه در تمامی حوادث که آتش‌نشانان یا دیگر ارگان‎های امدادی در یک حادثه وارد عمل می‎شوند، ازدحام مردم خود حادثه آفرین می‎شود و اگر مردم آموزش دیده باشند، بطور یقین با مدیریت صحیح خواهند توانست به صورت غیر مستقیم در حوادث کمک کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.