اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 بهمن 1391 / کد مطلب: 5099 / نظرات: 0


امام جمعه داورزن : یک نشریه در حوزه تخصص خود باید به تمام مسائل زندگی جامعه توجه کند


امام جمعه داورزن : یک نشریه در حوزه تخصص خود باید  به تمام مسائل زندگی جامعه توجه کند

امام جمعه داورزن گفت: یک نشریه خوب و جامع باید در حوزه تخصص خود به تمام مسائل زندگی افراد جامعه توجه داشته باشد.

 به گزارش سبزوارپیام به نقل از اخبار فرهنگی اجتماعی داورزن ، حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی در آستانه چاپ اولین شماره از نشریه تحلیلی ندای کویر  در گفتگو با خبر نگار این  نشریه گفت: یک نشریه جامع باید دارای تحلیل های اقتصادی مناسب از وضعیت اقتصاد جامعه داشته باشد .

وی ادامه داد: بیان موضوعات اسلامی از جمله اسراف و تبذیر خمس و زکات و دیدگاههای اسلام در خصوص انفاق هبه مهریه و نفقه می تواند جامعه را با وظایف خود آشنا کند.

وی تحلیل سیاسی را از دیگر ویژگی های یک نشریه خوب دانست و گفت: بررسی مسائل مدیریتی در نظام اسلامی – سیاست داخلی و تعامل مثبت با نظام دینی و مردمی و همچنین بررسی   سیاست های  برخورد با   دشمنان کفر و نفاق و شرک می تواند در بصیرت جامعه را نسبت به مسائل سیاسی داخلی افزایش دهد.

امام جمعه داورزن بررسی واژگانی همچون استقلال – آزادی و جمهوری اسلامی را خاطر نشان شد و افزود: یک نشریه خوب  باید واژگانی همچون مردم سالاری ، ولایت فقیه را از دیدگاه اسلام به خوبی به مردم نمایان سازد.

وی استفاده از مسائل روانشناسی و تربیتی را در نشریات مهم دانست و گفت: باید نشریات به نحو مقتضی جایگاه خانواده پدر و مادر و فرزند و روابط زن و شوهر را در قالب تعالیم اسلامی  به خوبی منعکس کنند.

حجت الاسلام مداحی  بررسی و شناخت آسیبها و اطلاع رسانی دقیق در بیان آفتهای اجتماعی   و دیگر  مشکلات را از جمله  وظایف نشریات عنوان کرد.

وی بررسی مسائل فرهنگی هنری را یک ضرورت عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از افراد اهل فن  برای ایجاد پادزهر فرهنگی در مقابل تهاجم دشمن ضروری است .

امام جمعه داورزن ترغیب و تشویق مردم را برای حضور در تجمعات سیاسی از جمله نماز جمعه و جماعت را مهم توصیف کرد و گفت: باید نشریات رغبت کافی را در  جذب و حضور جوانان در مساجد را ایجاد کنند.

وی حذف برخی تشریفات و مراسمات نامطلوب در عزادری ها و مراسم جشن و عروسی را خاطر نشان شد و گفت: بایستی مسئولان امر با اطلاع رسانی و سوق دادن ارزشها به جای ضد ارزشها عادات و رسوم سالم را ترویج دهند.

این مسئول با اشاره  بررسی مسائل دفاعی و آمادگی لازم برای روبرو شدن با خطرات احتمالی را خاطر نشان شدو گفت: باید به نحوی ورزشهای مفید  مورد تایید اسلام در جامعه نهادینه شود که  کشور به سمت پیشرفت و اعتلا گام بردارد.

وی در ادامه وظایف یک خبرنگار را برشمرد و گفت: امانت داری در نقل مطالب و صداقت در گفتار و نوشتار از خصوصیات یک خبر نگار متعهد است .

وی دلسوزی و مایه گذاشتن از وقت و تفکر خود را از دیگر ویژگی های خبرنگار دانست و تصریح کرد: باید خبرنگار با نگاهی فراجناحی و به دور از مسائل سیاسی به نقد و ارائه راهکار برای مشکلات اقدام نماید.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.