اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 29 دي 1391 / کد مطلب: 5060 / نظرات: 0


امام جمعه جوین: باید زندگی ما یک زندگی دینی باشد


امام جمعه جوین: باید زندگی ما یک زندگی دینی باشد
امام جمعه جوین در آستانه سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت حجت( س) گفت:همانگونه که پدری از زیارت فرزندش و اعمال نیکش خوشحال می شود، امام زمان نیز از زیارت مومنین نیکو خصال و پیروان خوش اخلاقش خوشحال می شود.
حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور با بیان اینکه باید زندگی ما شیعیان و مسلمین یک زندگی دینی باشد، تصریح کرد: بر اساس احایث وارده از پیامبر خدا و معصومین، زیر بنای یک زندگی دینی نیز بر محبت استوار است .
وی با اشاره به رعایت آداب معاشرت اسلامی توسط زوجین افزود: در هیچ یک از مکاتب به اندازه اسلام به مسایل گوناگون خانواده توجه نشده است.
خطیب جمعه جوین با بیان اینکه خیلی از ما ها به جای پرداختن به واجبات، به مستحبات می پردازیم، خاطر نشان نمود: جای تعجب است که به زیارت مستحبی کربلا می رویم و حج مستحبی عمره را بجای می آوریم و اطعام و نذری می دهیم ولی خمس و سایر حق الهی را که از واجبات است انجام نمی دهیم!
نماینده ولی فقیه در شهرستان جوین با اشاره به اینکه ریشه اختلافات بین مسلمین توسط خلفای بنی امیه و بنی عباس گذاشته شده است ، گفت: راه احترام به مقدسات اسلام و شیعه ، احترام گذاشتن به مقدسات سایر فرق اسلامی و دینی است.
وی اشاره داشت : همانگونه که مراجع شیعی ما فتاوی مختلف در یک مسئله می دهند و ما به آنها احترام می گذاریم ، باید به عقاید سایر فرق مذهبی نیز احترام بگذاریم.
دلیری پور در ادامه خطبه های این هفته ریشه اختلافات در بین مسلمین کشور های اسلامی را توطئه های آمریکا و اسرائیل ذکر کرد و اشاره داشت: این دو کشور با کمک های نفتی ودلاری سعودی ها و قطری ها اقدام به ترور و کشتار در بین مسلمانان عراق و پاکستان و سوریه می نمایند.
وی با اشاره به اختلافات داخلی در بین مسولین قوا بر سر مسایل هدفمندی و غیرو ، نیز گفت: وحدت تنها راه برون رفت از این اختلافات است و احترام به قانون و مبنا قرار دادن آن تنها راه رسیدن به این وحدت است. خطیب جمعه جوین از دولت خواست برای تحقق بهتر قانون هدفمندی یارانه ها از پرداخت آن به همه مردم جلوگیری کرده و با پرداخت یارانه به دهک های پایین جامعه در جهت تحقق اهداف درست این قانون قدم بردارد .
وی افزود: پیشنهاد می شود آن دسته از کالاها و حامل های انرژی که امکان قاچاق را دارد ، افزایش قیمت داده شده تا از قاچاق ان جلوگیری شود، و آن دسته از کالاهایی از جمله برق و گاز که امکان قاچاق آن نیست ارزان و ثابت عرضه شود.
منبع: نسیم جوین 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.