اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 27 دي 1391 / کد مطلب: 5037 / نظرات: 0


یك متخصص طب سنتي: حريره بادام شاه كليد درمان سرفه هاي مداوم


یك متخصص طب سنتي:   حريره بادام شاه كليد درمان سرفه هاي مداوم
يك متخصص طب سنتي در خصوص درمان سرفه هاي مزمن و خشك خاطرنشان كرد: حريره بادام، حريره فندق و به دانه بهترين مواد غذايي در درمان سرفه هاي خشك است.

به گزارش وب دا، رئيس سلامتكده طب سنتي اردكان و متخصص طب سنتي در يزد با تاكيد بر پوشاندن بدن ويژه سر در فصول سرد اظهارداشت: هنگام خارج شدن از محيط گرم و وارد شدن به محيط سرد بايد به اين مهم توجه داشت كه بدن و به خصوص ناحيه سر را به صورت كامل پوشانده شود و ناگهاني وارد محيط سرد نشويم.

دكتر مجيد امتيازي ضمن اشاره به روشهاي تسکین سرماخوردگی توصيه كرد: روش بخور بهترين روش براي درمان نزله و زكام (سرماخوردگي) است.

وي با بيان اين كه بر حسب نوع و شدت علائم  بيماري مي توان از روش بخور  استفاده كرد گفت: بخور با داروهاي گياهي اعم از تركيب آب جوش و داروهاي گياهي همچون آويشن، بابونه، پنيرك و گل ختمي از روشهاي مناسب درمان سرماخوردگي است، همچنين جوشانده آويشن نيز نقش موثري در درمان و پيشگيري از سرماخوردگي دارد.

اين متخصص طب سنتي در خصوص درمان سرفه هاي مزمن و خشك بخصوص در شهرهايي با آب و هواي سرد و خشك مثل استان يزد خاطرنشان كرد: حريره بادام، حريره فندق و به دانه بهترين مواد غذايي در درمان سرفه هاي خشك است چرا كه اين ماده غذايي به ويژه به دانه التهابات مجاري تنفسي ناشي از سرماخوردگي رابهبود مي بخشد و حالت تحريكي كه منجر به سرفه شده است را از بين مي برد.
 

مصرف خودسرانه داروهاي گياهي ممنوع!

رئيس سلامتكده طب سنتي اردكان همچنين متذكرشد: مصرف شربت آويشن و زوفا نيز كه در داروخانه هاي طب سنتي نيز موجود مي باشد داروهاي خلط آوري هستند كه البته بايد با تجويز  پزشك مصرف شود و از مصرف خود سرانه آن اجتناب كرد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.