اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 دي 1391 / کد مطلب: 5034 / نظرات: 1


سبزوار به دستگاه سنجش آلودگی هوا مجهز می شود


رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بزودی سبزوار به دستگاه سنجش آلودگی هوا مجهز می شود.

 علی خانی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یک دستگاه سنجش آلودگی هوا از سوی سازمان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی به سبزوار اختصاص یافته است، گفت: هم اکنون در حال تعیین جانمایی نصب این دستگاه هستیم و امیدواریم به محض مشخص شدن مکان مورد نظر دستگاه در سبزوار نصب شود.

وی با اشاره به رشد روزافزون گسترش شهرنشینی در سبزوار، استفاده از این دستگاه را یکی از نیازهای ضروری این شهرستان بیان کرد و افزود: با نصب این دستگاه سبزوار به عنوان دومین شهر استان خراسان رضوی پس مشهد، مجهز به این دستگاه خواهد شد.

خانی خاطر نشان کرد: سه مکان، چهارراه دادگستری(مدرسه کاشفی)، شهرداری منطقه دو و پارک باغ ملی سبزوار برای نصب این دستگاه درنظر گرفته شده و رونوشت آن به فرمانداری، شهرداری و آموزش وپرورش ارسال شده شهرستان ارسال شده که به محض دریافت پاسخ، پیگیر نصب آن  در یکی از مکان های مذکور خواهیم بود.

خانی افزود: با نصب این سامانه میزان آلودگی هوا از طریق صفحه دیجیتالی به شهروندان اطلاع رسانی می شود و زمینه برای اتخاذ تصمیم های مهم زیست محیطی در این شهر فراهم می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار با اشاره به اینکه این دستگاه به طور خودکار قابلیت اندازه گیری و ثبت وضعیت غلظت گرد و غبار و ذرات معلق در هوا را دارا است، گفت: دستگاه سنجش آلودگی هوا، انواع گازهای آلاینده و گازهای خروجی اتومبیل ها و گرد و خاک موجود در هوا را اندازه گیری می کند.

خانی در ابتدای سخنانش نیز با بیان اینکه 24 تا 29 دی ماه هر سال به نام هفته هوای پاک نامگذاری شده است، افزود: همه باید در برخورد با طبیعت و حفظ محیط زیست تجدید نظر کنیم تا نقش بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی که امروزه دامنگیر شهرهای بزرگ شده است، داشته باشیم.

خانی با اظهار اینکه آلودگی ها به نوع اولیه و ثانویه تقسیم می شوند، بیشترین معضل زندگی شهری را آلودگی شهری بیان کرد و گفت: حدود 70 درصد از آلودگی های زیست محیطی متعلق به وسایط نقلیه است که باید برای آن فکری اساسی کرد.

وی استفاده از وسایط نقلیه درون شهری، وسایل گرمایشی منازل، تجاری، وجود صنایع و کارخانجات متعدد و صنایع متفرقه دیگر مانند سوزاندن زباله را از عوامل مهم آلودگی های زیست محیطی بیان کرد.

خانی خواستار استفاده شهروندان از وسایط حمل و نقل عمومی، ایجاد و گسترش فضای سبز شهری، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و... شد و گفت: این اقدامات تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی های زیست محیطی خواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار به علت پدیده وارونگی هوا در شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد، اصفهان هم اشاره کرد و اظهار داشت: هنگامی که آلودگی شهرها در اتمسفر پایین هوا یا به عبارتی دیگر لایه هوای سرد پایین تر از هوای گرم قرار بگیرد رخ می دهد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.