اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 26 دي 1391 / کد مطلب: 5010 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی: توافق فتح و حماس منشور وحدت گروه‌های فلسطینی است



عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به توافقات فتح و حماس برای وحدت و تشکیل سرزمین‌های مستقل فلسطینی، گفت: این توافق منشور وحدت گروه‌های فلسطینی است.

 به گزارش سبزوارپیام ، محمد رضا محسنی ثانی در گفت‌و گو با خانه ملت‌، در خصوص توافقات فتح و حماس پس از نشست قاهره، گفت: تنها کسانی که  بهره‌ تشدد بین جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی را خواهند برد سران رژیم صهیونیستی هستند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شوراس اسلامی با بیان اینکه از اولین آثار تشدد میان گروه های فلسطینی افزایش روند  شهرک‌‌سازی از سوی  رژیم اشغالگر قدس در اراضی فلسطینیان است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی سعی دارد با تاثیرگذاری بر محمود عباس بر گروه‌های فلسطینی احاطه پیدا کند تا بر روند شهرک‌سازی خود بیفزاید.

وی با تاکید بر اینکه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در فلسطین باید هوشیارترعمل کنند، ادامه داد: علی‌رغم کارشکنی‌هایی که رژیم اشغالگر قدس در روند تشکیل دولت آشتی ملی میان فلسطینیان داشته نشست اخیر فتح و حماس که دو گروه عمده و تاثیرگذار در جریان مقاوت اسلامی فلسطینیان هستند، می توان امیدوار بود که سرآغازی برای تشکیل سرزمین‌های مستقل فلسطین ایجاد شود.

نماینده اصولگرای مجلس نهم ، افزود: توافق ۶ بندی که میان فتح و حماس در قاهره نهایی شده است باید مبنا و منشوری برای وحدت گروه های فلسطینی باشد تا از این طریق بتوانند سرزمین‌های آبا و اجددی خود را از دست اشغالگران باز پس گیرند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نقش کشورهای همچون مصر می تواند در روند برقراری آشتی ملی میان فلسطینیان مفید باشد، خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی که حامی آرمان‌های فلسطین هستند باید تمام توان خد را برای بازپس گیری اراضی اشغالی فلسطینیان به کار گیرند.

رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و جبهه آزادیبخش فلسطین(فتح) در جریان نشست‌های اخیر خود در قاهره، پایتخت مصر در مورد ۶ مساله اساسی و در راس آنها برقراری آشتی ملی به توافق رسیدند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.