اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 دي 1391 / کد مطلب: 5006 / نظرات: 0


فرودگاه سبزوار در ردیف پر پروازترین فرودگاه های کشور به عتبات عالیات


فرودگاه بین‌المللی سبزوار در هشت ماهه نخست سال ۹۱ موفق شد، در میان ۵۴ فرودگاه کشور رتبه نهم تعداد پروازها به عتبات عالیات را از آن خود کند و بدین ترتیب این فرودگاه در حال حاضر یکی از پر پروازترین فرودگاه های کشور به عتبات عالیات است.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، ضمن اعلام این خبر افزود: این آمار توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور اعلام شده است و بر همین مبنا فرودگاه سبزوار در اکثر شاخص‌ها از قبیل تعداد پروازهای داخلی و خارجی، تعداد مسافرین و بارهای جابه‌جا شده، تعداد مقاصد مسافری از رتبه های مطلوبی برخوردار است.
دکتر محسنی ثانی همچنین اظهار داشت: فرودگاه سبزوار با برخورداری از ظرفیت‌های مهم منطقه ای توان آن را دارد که از پروازهایی به سایر مقاصد داخلی و خارجی برخوردار شود.
وی گفت: برقراری پروازهای حج عمره یکی از اهداف در حال پیگیری برای فرودگاه بین‌المللی سبزوار است.
شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور اخیراً با انتشار یک ماهنامه الکترونیکی، به ارائه گزارشی تفصیلی از میزان پروازهای رفت و برگشتی انجام شده در فرودگاه های ایران به عتبات عالیات پرداخته است.

طبق این گزارش از مجموع فرودگاه های ۵۴ گانه کشور در سال ۹۱ تنها ۱۸ فرودگاه به کشور عراق پرواز رفت و برگشت داشته‌اند، که تقریباً همه این فرودگاه‌ها در شهرهای مرکز استان مستقر هستند.

بر همین اساس فرودگاه سبزوار موفق شده است، در ۸ ماهه نخست سال ۹۱ با انجام ۲۳ فروند پرواز (برخاست و نشست)، پس از فرودگاه های امام خمینی تهران، مشهد، اصفهان، کرمان، تبریز، رشت، ساری و شیراز، رتبه نهم فرودگاه های کشور را به خود اختصاص دهد.

بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهند، پس از سبزوار، رتبه بعدی میزان پروازهای عتبات عالیات به ترتیب به فرودگاه های ارومیه، کرمانشاه، بیرجند، یزد، زنجان، گرگان، اردبیل، اهواز، و زاهدان اختصاص دارد.

سایر فرودگاه های کشور به طور کل در این مدت هیچ پروازی به عتبات عالیات نداشته‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط این منبع معتبر آماری، در جریان پروازهای انجام شده به عتبات عالیات در فرودگاه سبزوار، ۳ هزار و ۲۴۷ نفر مسافر به همراه ۳۷ هزار ۶۳۲ کیلوگرم بار جابه‌جا شده‌اند.

نکته جالب اینجاست که فاصله فرودگاه سبزوار در جایگاه نهم این جدول با فرودگاه شیراز که با ۲۵ پرواز رفت و برگشت به عتبات عالیات در جایگاه هشتم قرار دارد فقط ۲ پرواز است.

و باز جالب‌تر این است که بدانیم هرچند تعداد پروازهای رفت و برگشتی شیراز به عتبات عالیات ۲ فروند بیشتر از فرودگاه سبزوار بوده است، اما در همین تعداد پروازهای انجام گرفته حجم بار و مسافر منتقل شده در سبزوار بیشتر از شیراز می‌باشد. به طوری که تعداد مسافرانی که در ۸ ماهه نخست سال ۹۱ از فرودگاه شیراز به عتبات عالیات رفته و برگشته‌اند ۳ هزار و ۳۰ نفر به همراه ۲۷ هزار ۶۱۵ کیلوگرم بار بوده است که این مقادیر به طور آشکاری از رقم مسافران و بارهای جابه‌جا شده در سبزوار کمتر است.
بدین ترتیب می‌توان گفت: حتی فرودگاه سبزوار این توانمندی را دارد که به زودی با پشت سر گذاشتن فرودگاه شیراز به رتبه هشتم جدول پر پروازترین فرودگاه های ایران به کشور عراق دست یابد.
گفتنی است طبق جدول ارائه شده توسط شرکت مادر تخصصی فرودگاه های ایران، در حال حاضر ۱۴ استان کشور فاقد پرواز به عتبات عالیات بوده، ۱۷ استان کشور تنها از یک فرودگاه فعال خود به مقصد عتبات عالیات پرواز دارند و فقط یک استان یعنی استان خراسان رضوی از طریق دو فرودگاه بین‌المللی به عتبات عالیات پرواز رفت و برگشت دارد.
برای توضیح بیشتر باید بگوییم، در حال حاضر در میان شهرستان‌های ۳۰ گانه خراسان رضوی تنها دو شهرستان مشهد و سبزوار دارای فرودگاه فعال هستند و به دلیل همین موقعیت انحصاری، پروازهای عتبات عالیات در این فرودگاه‌ها از رونق خوب و چشم انداز بهتری در آینده برخوردار است.
منبع:وب سایت دکتر محسنی ثانی 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.