اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 دي 1391 / کد مطلب: 4994 / نظرات: 1


آغاز ثبت نام متقاضیان اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر در سبزوار


مدیر کمیته امداد سبزوار از شروع ثبت نام متقاضیان اشتغال در روستاها و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، سیدحسین کرابی امروز 24 دی‌ماه در جمع اعضای رووسای شورای اسلامی و دهیاران بخش مرکزی این شهرستان، این امر را فرصتی برای روستاییان جهت اشتغال دانست.
وی میزان تسهیلات این بخش را بیش از پنج میلیون تومان اعلام و به مهلت ثبت نام تا پایان دی‌ماه سال جاری اشاره کرد.
دبیر کارگروه اشتغال روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر سبزوار با تاکید بر اینکه ثبت نام متقاضیان از 15 دی‌ماه اعلام شده و تا پایان دی‌ماه نیز ادامه دارد، علت تاخیر شروع ثبت نام در شهرستان را دیر اعلام شدن برنامه استان خراسان رضوی دانست.
وی بیان داشت: افراد زیر 55 سال می توانند با مراجعه به سامانه ies.emdad.ir ثبت نام کنند.
کرابی هدف از اجرای این طرح را ایجاد اشتغال برای روستاییان بی‌کار عنوان کرد و ابراز داشت: تمام روستاییان اعم از تحت پوشش و غیر تحت پوشش  کمیته امداد می توانند در سامانه مربوطه برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.
وی در خصوص مشکل مدرک فنی و حرفه ای برای ثبت نام در این سامانه، آمادگی این نهاد را برای هدایت افراد برای گرفتن مدرک فنی وحرفه ای اعلام کرد.
کرابی در مورد ثبت نام کسانی که قبلا تسهیلات دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: این افراد می توانند در سامانه ثبت نام کنند اما اولویت با متقاضیانی بوده که تاکنون تسهیلات دریافت نکرده اند.
وی ضمن تاکید بر استفاده از این فرصت توسط روستائیان، ابراز امیدواری کرد، این شهرستان بتواند آمار خوبی برای ارائه به استان و  گرفتن حق شهرستان انجام دهد.
مدیر کمیته امداد سبزوار در خصوص مشکل ضمانت بانک‌ها نیز به اقدام خوب فرمانداری شهرستان جهت همکاری بیشتر بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات در سال گذشته اشاره و اذعان کرد: با بانکهایی که در پرداخت تسهیلات سختگیری بیش از اندازه را داشته، برخورد می شود.
وی سپس با اشاره به تغییر عملکرد کمیته امداد از سال 89 از حمایتی به اقتصادی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، ابراز داشت : این نهاد در سال گذشته 2500 طرح اشتغالزایی ایجاد کرده این در حالیست که از سال 1367 ـ 1389 ، این نهاد 1650 طرح ایجاد کرده بود.
وی سهمیه این نهاد را در سال جاری اجرای 2750 طرح اشتغال عنوان کرد.
وی تعداد افراد تحت پوشش این نهاد را 12هزار و 500 خانوار با جمعیت بالغ بر 23هزار نفر دانست و از شناسایی 15 هزار اقشار آسیب پذیر با جمعیت 30 هزار نفر توسط این نهاد در این شهرستان خبر داد.
وی همچنین در خصوص افراد تحت پوشش ابراز داشت: 44 درصد از افراد تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار، 38 درصد را سالمندان، 7 درصد را زنان مطلقه و 11 درصد را مددجویان دارای سرپرست زیر 60 سال از کارافتاده تشکیل می دهند.
محمد معلمی، بخشدار مرکزی سبزوار نیز با اشاره به محدویت زمانی طرح توسعه اشتغال روستایی بر اقدام روستائیان در مهلت تعیین شده، تاکید کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.