اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 دي 1391 / کد مطلب: 4977 / نظرات: 0

به مناسبت سه روز آخر صفر


11 گروه در سبزوار تعزیه اجرا می كنند


11 گروه در سبزوار تعزیه اجرا می كنند     
مدیر عامل شركت تعاونی هنرمندان تعزیه گفت : به مناسبت سه روز آخر صفر11 گروه در این شهرستان ،تعزیه خوانی می كنند.
   

به گزارش سبزوارپیام،علی اكبر دلبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعزیه ها در شهر سبزوار و روستاهای دلبر ، كراب ، زردكوه ،نزل آباد ، خیرآباد ، چاهه ، چوبین ، رباط سرپوش این شهرستان اجرا می شود.

وی تعداد هر یك از گروه های تعزیه خوان سبزوار را بین هفت تا 10 نفر اعلام كرد و گفت : تعزیه هایی كه در سه روز آخر ماه صفر اجرا می شود شامل تعزیه چهار سردار ،شهادت امام حسین (ع) ، حر و حضرت عباس(ع) ،شهادت امام رضا(ع) ، مسلم بن عقیل ، حضرت علی اكبر(ع) و طفلان مسلم است .

وی با بیان اینكه حدود 60 گروه تعزیه خوان ساماندهی شده در سطح این شهرستان فعالیت می كنند، افزود : شناسایی و ساماندهی تعزیه خوانان شهرستان هنوز در دست اقدام است .

مدیر عامل شركت تعاونی هنرمندان تعزیه اظهار داشت : تاكنون از اعضای ثابت و قدیمی 268 نفر تعزیه خوان بیمه شدند و 40 نفر بازنشسته و مستمری بگیر می باشند.

دلبری افزود : چندین سال است كه برخی از گروه های تعزیه خوان سبزوار برای اجرای تعزیه به خارج از شهرستان و حتی به دیگر كشورهای اسلامی اعزام می شوند.

وی با اشاره به پیشینه برجسته فرهنگی و مذهبی سبزوار در زمینه تعزیه در ایران، اظهار داشت : همه ساله در هنگام مناسبت های مذهبی گروه های تعزیه خوان در سطح شهرستان سبزوار به اجرای نمایش های تعزیه خوانی می پردازند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.