اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 دي 1391 / کد مطلب: 4974 / نظرات: 0


سبزوار در روز بیست و هشتم صفر غرق در ماتم و اندوه است


سبزوار در روز بیست و هشتم صفر غرق در ماتم و اندوه است   سبزوار در روز بیست و هشتم صفر سالروز رحلت خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و شهادت كریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع ) غرق در ماتم و اندوه است.
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، هیات های مذهبی با سینه زنی ، زنجیر زنی و مداحی در خیابان های این شهر به عزاداری پرداختند.

زیارت پیامبر(ص) 'از بعید ' نیز امروز صبح با حضور با شكوه مردم بعد از قرائت دعای ندبه در امامزاده شعیب (ع) سبزوار برگزار شد و بعد از ظهر هم در چندین مسجد برگزار می شود.

برگزاری آیین های عزاداری ،سخنرانی ، مداحی و نیز اطعام در مساجد و امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است كه توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار می شود.

مردم دیار سربداران در سراسر این شهرستان بر سر درب مساجد ،ادارات و منازل خود پرچم های سیاه و پارچه نوشته هایی مزین به نام رسول اكرم (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و حضرت ثامن الحجج (ع) نصب كرده اند كه حكایت از غم و اندوه آنان در این ایام دارد.

در آیین های سوگواری، سخنرانان پیرامون آموزه‌ها و سیره پیامبر اعظم(ص)، فضایل اخلاقی و شخصیت ایشان و همچنین امام حسن (ع) سخنرانی كردند و مداحان اهل‌ بیت با قرائت دعای وارده سالروز رحلت حضرت رسول و مرثیه‌ سرایی، عشق و ارادت خالصانه خود را به مقام شامخ نبوی و ولایت و امامت اعلام كردند.

حضور گسترده نوجوانان و جوانان شهرستان در آیین های سوگواری سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)جلوه معنوی خاصی به برنامه های عزاداری 28 صفر در این شهرستان بخشیده است.

شب گذشته نیز عاشقان اهل بیت در نقاط مختلف شهرستان با حضور در بقاع متبركه با بر پایی آیین های عزاداری ارادت خود را به رسول خدا حضرت محمد (ص) و امام حسن (ع) به نمایش گذاشتند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.