اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 21 دي 1391 / کد مطلب: 4967 / نظرات: 0


سبحانی فر : مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای احداث پتروشیمی سبزوار


سبحانی فر : مذاکره با سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای احداث پتروشیمی سبزوار  
به گزارش روزنامه قدس سبحانی فر با بیان اینکه پروژه بزرگ پتروشیمی سبزوار بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد، از انجام مذاکرات و پیگیری‌های ویژه برای احداث آن با سرمایه‌گذاران مختلف اعم از خارجی و داخلی خبر داد.
نماینده مـــــــردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در خصوص ارتقای دو بخش داورزن و ششتمد به شهرستان گفت: ...ارتقای این دو بخش مهم سبزوار که در سفر ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی تصویب شده بود، پیگیری‌های لازم آن انجام شده و بخش داورزن از مراحل کمیسیون سیاسی و امنیت دفاعی دولت هم گذشته و چارت سازمانی اداری آن توسط وزارت کشور ابلاغ شده و منتظریم تا مراحل پایانی آن طی شود. در خصوص بخش ششتمد هم این مراحل طی شده و در مرحله ابلاغ چارت سازمانی اداری است و امیدواریم این موضوع هم به سرعت به سرانجام برسد.
علی سبحانی‌فر در ارتباط با موضوع مهم کوی گلستان (یکی از محله‌های سبزوار) و بافت‌های فرسوده این شهر خاطرنشان کرد: کوی گلستان و برخی بافتهای فرسوده در شهرستان سبزوار به مرمت، بازسازی و تغییر کاربری نیاز دارد، در این ارتباط بودجه خوبی برای این مشکل پیش‌بینی شده و اعتبار خاصی به آن داده شده است و در همین ارتباط نیز هم، نقشه جامع شهری شهرداری سبزوار در شورای عالی تصویب و ابلاغ شد که با توجه به اینکه مردم و مسؤولان دغدغه بافتهای فرسوده را داشتند، به مرحله تجدید نظر رفت و منتظریم به تصویب نهایی برسد تا این مشکل هم حل شود.
وی با اشاره به آغاز به کار شرکت فولاد سبزوار در ماههای اخیر افزود: متأسفانه شرکت فولاد سبزوار که به خاطر عدم تأمین اعتبار مدت دو سال تعطیل شده بود، با پیگیری جدی و عزم دولت برای راه اندازی دوباره برای این شرکت، اعتبار لازم پیش‌بینی شد و کار عملیات اجرایی آن حدود دو ماه است که شروع شده و پیمانکاران داخلی در آن مشغول به کار هستند.
وی همچنین در همین رابطه از عقد قرارداد با شرکت چینی به صورت فاینانس خبر داد.
وی ادامه داد: این شرکت در مرحله اول اجرایی شدن، واحد احیای آن اقدام به تولید فولاد به شکل اسفنجی و دوشمش خواهد کرد و امیدواریم در مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد و تحول بزرگی در صنایع پایین دستی آن به وجود آید تا شاهد ایجاد شغل و ریشه کن شدن بیکاری در سبزوار بزرگ باشیم.
عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث مختلف در جاده‌های کشور بویژه در سه راهی برغمد منتهی به شهرستان جغتای ادامه داد: کم عرض بودن جاده جغتای به سه راهی برغمد و وجود کارخانه سیمان و تردد کامیونها از این محور، یکی از معضلات این شهرستان است که متأسفانه با توجه به ارقام و اعداد تاکنون بیش از 91 کودک یتیم شده‌اند و این بار مضاعفی را برای نظام در پی دارد که پیگیری‌های جدی در این خصوص صورت گرفته است.
وی یادآور شد: اعتبار لازم برای تعریض این محور مواصلاتی مهم پیش‌بینی شده که منتظریم در معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری رأی بیاورد تا به مرحله اجرایی آن وارد شویم.
سبحانی‌فر در ارتباط با عزل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با اینکه من جزو سؤال کنندگان از وزیر بهداشت به دلیل عدم تأسیس دانشکده دندان پزشکی، ارتقای بیمارستان 34 تخت خوابی خوشاب، عدم راه‌اندازی بخش‌های مختلف قلب و سوانح سوختگی در سبزوار، عدم تجهیز درمانگاه‌های شهرستان‌های جوین و جغتای و نبود پزشکان متخصص بیماریهای خاص در این دو شهرستان و عدم تخصیص بودجه مناسب به این وزارت برای سر و سامان دادن به وضعیت داروهای خاص بودم، اما این اقدام را مناسب ارزیابی نمی‌کنم و به صلاح مردم نیز نمی‌دانم زیرا با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان دولت فعلی نمانده است، هر گونه تغییر و تحول، باعث خواهد شد تا رسیدگی به مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان با تأخیر انجام شود و قطعاً در این بین، مردم بویژه بیماران و کسانی که به حمایت‌های سریع و فوری نیاز دارند، آسیب جدی می‌بینند.
رمضانعلی سبحانی‌فر افزود: با توجه به مشکلات بیماران خاص و افزایش بی‌رویه قیمت داروها، بویژه داروهای خاص، این اقدام مردم را متضرر خواهد کرد و به اعتقاد من، در هر حال این تغییر و تحول در حوزه بهداشت و درمان، به صلاح مملکت نبود.
وی در ارتباط با استخدام نیروهای شرکتی اورژانس 115 سبزوار و گلایه آنان، یادآور شد: بر اساس مصوبه دولت و ابلاغ آن به وزارت خانه‌ها و سازمانهای مربوطه، دانشگاه علوم پزشکی سبزوار باید مصوبه را به مرحله اجرا بگذارد و مطمئناً پیگیر این موضوع خواهم بود و مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار باید علت این تأخیر را پاسخگو باشند.
نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با امداد هوایی این شهرستان گفت: با پیگیری‌هایی که صورت داده‌ایم و هماهنگی‌های انجام شده و نیز موافقت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، و اعلام اینکه مشکلی برای در اختیار گذاشتن هلی کوپتر امداد هوایی وجود ندارد در آینده نزدیک با همت و پیگیریهای مجدانه، تمامی مسؤولان شاهد این مهم در این شهرستان بزرگ که سالانه بیش از 15 میلیون زائر آقا علی بن موسی الرضا(ع) در جاده بین‌المللی آن تردد می‌نمایند باشیم.
سبحانی‌فر با اشاره به مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: مجلس با هدفمندی یارانه‌ها مخالف نیست، اما با اجرای مرحله دوم این طرح با شیوه‌ای که دولت در نظر دارد مخالف است و نسبت به اجرای این طرح در سال آینده با شکل‌گیری زیرساختهای درست و قانونی موافق است.
نماینده مردم سبزوار از تزریق 400 میلیارد ریال به بخش صنعت این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تسهیلاتی برای شرکت سیمان و آهک فرجاد فراهم شده و با خرید تجهیزات و ماشین آلات آن نیز موافقت شده است.
وی با بیان اینکه پروژه بزرگ پتروشیمی سبزوار بیش از 2 هزار میلیارد تومان هزینه در بردارد، از انجام مذاکرات و پیگیری‌های ویژه برای احداث آن با سرمایه‌گذاران مختلف اعم از خارجی و داخلی خبر داد.
سبحانی‌فر پیگیری پروژه نیروگاه 500 مگاواتی سبزوار و عقد قرارداد با شرکت مینا وابسته به بنیاد تعاون ناجا و ارائه تسهیلات از صندوق ملی توسعه به این پروژه و همچنین پیگیری شرکت ذوب آهن سبزوار را از دیگر اقدامها و فعالیتهای خود عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد، انشاا... با به ثمر نشستن آن تحول چشمگیری در سطح منطقه به وجود آید.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.