اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 دي 1391 / کد مطلب: 4960 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار: از کانال وقف فرهنگ قرآن را در جامعه پیاده کنیم


امام جمعه سبزوار: از کانال وقف فرهنگ قرآن را در جامعه پیاده کنیم
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین ابراهیمی در مراسم تقدیر از دست‌اندارکاران سی و پنجمین مسابقات قرآن استان که در محل دفتر ایشان برگزار شد، افزود: وقف یک منبع مهم مالی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در بیشتر زمینه‌ها به اوج و عظمت رسیده‌ایم، بیان کرد: متاسفانه بامقایسه مردم زمان گذشته با زمان کنونی متوجه می‌شویم که مردم گذشته به نسبت ثروت‌شان بیشتر به این امر پرداخته‌اند.
وی ادامه داد: متاسفانه در این جهت نسبت به گذشته شاهد کاهش بودیم.
حجت الاسلام ابراهیمی سپس به تاریخچه وقف پرداخت و یکی از بندهای صلح امام حسن(ع) با معاویه رامساله وقف اموال برای خانواده شهدای صفین و سایر جنگ‌ها دانست.
وی در ادامه به برخی از مصداق‌های جنگ نرم از زمان صدر اسلام با ایجاد خرافات و شبه هایی اشاره و اضافه کرد: فقط شیوه جنگ نرم در زمان کنونی تغییر یافته که باید در این جهت تلاش شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه اگر قرآن را یاد بگیریم همه چیز در قرآن وجود دارد، اظهار داشت: در قرآن بر 4 واژه تدبّر، تعقّل، تفکر و تذکر بیش از همه واژه تاکید شده است.
وی ابراز داشت: اگر درست این 4 واژه را به‌کار ببندیم اگر شرق و غربنیز دست به دست هم بدهند، بازهم کاری نمی توانند، بکنند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام آخوندی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی سهمیه شهرستان سبزوار را از طرح تربیت حافظان قرآن کریم، 1600 نفر اعلام کرد و گفت: این امر باید ظرف یک‌سال انجام شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری جهت نیاز کشور به 10 تا 15 میلیون نفر حافظ قرآن برای مقابله با جنگ نرم، اذعان کرد: در این راستا سهمیه مذکور به شهرستان سبزوار اختصاص یافته که حتما نباید حافظ کل قرآن باشد.
وی در خصوص یکی دیگر از خواسته های خود با اشاره به حضور پرشور و گسترده مردم سبزوار در سی و پنجمین مسابقات قرآنی استان که در سبزوار برگزار شد، بیان کرد: توقع استان از سبزوار برای حضور در سی و ششمین این دوره از مسابقات در سال آینده، شرکت 50 هزار نفر است.
آخوندی ضمن اشاره به تربیت قاریان قرآنی از لحاظ کمی و کیفی در این شهرستان به عنوان یکی دیگر از خواسته های خود از سبزوار، بر فعال تر شدن اولین قرارگاه قرآنی شهرستانی که در سبزوار ایجاد شده، تاکید کرد.
وی همچنین ضمن تشکر از استقبال پرشور مردم دیار سربداران در افتتاحیه و اختتامیه این دوره ازمسابقات، گفت: این حضور پرشور مردم تکلیفی بر ما ایجاد می کند چراکه این حضور نشان دهنده تشنگی مردم برای یادگیری قرآن و مانوس شدن با آن است.
در پایان از دست اندرکاران این مسابقات با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.