اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 دي 1391 / کد مطلب: 4947 / نظرات: 0


كارگاه آموزشی تولید محصول سالم در خوشاب برگزار شد


كارگاه آموزشی تولید محصول سالم در خوشاب برگزار شد
 كارگاه آموزشی تولید محصول سالم با شركت بیش از 50 نفر از باغداران و شركت های فنی و مشاوره ای باغبانی در شهرستان خوشاب برگزار شد.
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، شركت كنندگان در 'كارگاه آموزشی تولید محصول سالم' در مورد تولید محصولات سالم باغی و زراعی تبادل نظر می كنند.

كاشت ، تغذیه ، آفات و بیماری ها ، نحوه پیشگیری ،مبارزه و كنترل آفات ، هرس ، پیوند ، كشاورزی حفاظتی و تولید محصول سالم از جمله مباحثی است كه در این كارگاه آموزشی با حضور كارشناسان در باره آنها بحث می شود.

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این كارگاه در گفت و گو با ایرنا افزود : این كارگاه آموزشی با هدف كاهش مصرف سم و تولید محصول سالم ، آشنایی با گیاهان زراعی و باغی ، شناخت آفات مهم و بیماری ها ، عوامل موثر محیطی بر آفات زراعی و باغی و روش های پیشگیری، كنترل و مبارزه در مقابل آفات برگزار شده است.

مهندس 'رمضانعلی نصرآبادی' با بیان اینكه محصول سالم محصولی است كه پس از آزمایش عاری از سم بوده، افزود : در تولید محصول سالم به جای استفاده از سم ، كنترل آفات به روش های زراعی ، مكانیكی و استفاده از روش های بیولوژیك و مانند آن انجام می شود.

وی تولید محصول سالم را در راستای دسترسی به اهداف توسعه ای و از مهمترین اهداف جهاد كشاورزی در بخشهای مختلف كشاورزی عنوان كرد و گفت : بایستی تولید محصولات سالم گسترش بیشتری یافته و فراگیر شود.

مسوول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب اراضی باغی خوشاب در بخش دیم و آبی را 11 هزار هكتار عنوان كرد و گفت : پنج هزار و 100 هكتار از این اراضی به كاشت پسته اختصاص یافته است.

'نصرآبادی ' با اظهار اینكه سال گذشته توسط یكی از باغداران در سطح 22هكتار از باغات پسته در خوشاب طرح محصول سالم اجرا شد كه موفق به اخذ برچسب و عرضه به بازار شد، گفت : توسعه تولید محصول سالم از برنامه های مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب است.

كارگاه آموزشی تولید محصول سالم از امروز تا 21 دی ماه از ساعت 8:30صبح تا 14 در خوشاب ادامه دارد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.