اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 15 دي 1391 / کد مطلب: 4910 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی: اتهام امارات به اخوان‌المسلمین از ترس انتقال انقلاب مصر است


محسنی‌ثانی: اتهام امارات به اخوان‌المسلمین از ترس انتقال انقلاب مصر است
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس تنش میان امارات و اخوان‌المسلمین مصر را به دلیل ترس امارات از انتقال انقلاب مصر به امارات دانست و گفت: امارات سعی دارد با اتهام زنی به اخوان المسلمین جلوی بیداری اسلامی در این کشور را بگیرد.

به گزارش سبزوارپیام ،محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، در خصوص تنش میان امارات و اخوان المسلمین مصر، اظهارداشت: دولت امارات از رسیدن موج انقلاب مصر به این کشور هراس دارد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موج بیداری اسلامی، حاکمان دیکتاتور منطقه را به هراس انداخته است، تصریح کرد: با پیروزی‌هایی که اخوان المسلمین در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی مصر داشت این شائبه در دولت امارات ایجاد شد که برای گسترش انقلاب مردمی مصر اولین مکان امارات انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های اماراتی با ادعاهایی خود به دنبال جنجال‌سازی ضد مردم مصر هستند، ادامه داد: بازداشت ده‌ها تن فعال اسلام‌گرا به اتهام ارتباط با جمعیت اخوان المسلمین نشان از ترس امارات از حرکت‌های این گروه برای ایجاد انقلابی هم‌چون انقلاب مصر در این کشور دارد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، افزود: بازداشت وعدم تمدید روادید شیعیان و مرتبط دانستن اخوان المسلمین باگروه‌های مخالف دولت نشانگر این است که دولت امارات به دنبال کشیدن دیواری به دورخود است تا موج بیداری اسلامی را قبل از رسیدن به این کشور بشکند.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه رئیس جمهور مصر باید در قبال بازداشت‌های اخوان در امارات موضع‌گیری منطقی داشته باشد، تصریح کرد: محمد مرسی هر چه سریع تر اقدامات لازم را برای آزادی بازداشت شدگان  در امارات توسط نیروهای امنیتی آن کشور انجام دهد.

معترضین مصری در اعتراض به بازداشت اسلامگرایان در مقابل سفارت کشور امارات در مصر به تظاهرات پرداختند.







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.