اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 15 دي 1391 / کد مطلب: 4906 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد :


حجاب باعث تحكیم بنیان خانواده می شود


حجاب باعث تحكیم بنیان خانواده می شود
امام جمعه ششتمد بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاكید كرد و گفت :حجاب باعث تحكیم بنیان خانواده می شود و برای زن امنیت به همراه دارد.
 

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رمضانعلی ثباتی مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته ششتمد، افزود: حجاب از دیدگاه اسلام یك ارزش و از ضرورت های دین است و رعایت آن در جامعه آثار متعددی دارد.

وی اظهارداشت: رعایت حجاب توسط زنان باعث جلوگیری از فساد اخلاقی مردان خواهد شد و بی شك سلامت جامعه را تضمین می كند.

امام جمعه ششتمد گفت: اسلام با حضور بانوان در جامعه مخالفتی ندارد و بلكه حضور زن را مفید و سازنده می داند به شرط اینكه عفت و حیا را لحاظ نماید.

حجت الاسلام ثباتی مقدم افزود: رعایت حجاب عمل به حكم خداوند است كه بارها در قرآن نیز سفارش شده است.

وی ادامه داد: حكومت پهلوی در 17دیماه 1314 دست به توطئه ای استعماری زد و آن هم كشف حجاب بود و بهانه خود را برای اجرای این طرح متحدالشكل كردن پوشش دانست.

وی به سالروز قیام مردم قم در 19 دیماه اشاره كرد و گفت: مردم مؤمن قم در پی اهانت به ساحت مقدس امام خمینی(ره) دست به قیام زدند كه حاكی از حمایت حوزه و طلاب جوان و مردم نسبت به مرجعیت شیعه و عالمان دین بود.

ثباتی مقدم همچنین اظهار داشت :عملیات كربلای پنج یكی از صحنه های ماندگار دوران دفاع مقدس است كه با رمز یا زهرا(س) آغاز شد و در شرایطی بود كه رژیم بعثی عراق با كمك مستشاران خارجی قوی ترین پدافند را ایجاد كرده بودند.

وی افزود: علاوه بر آن تبلیغات گسترده ای را نسبت به قدرت مقاومت ارتش عراق انجام داده بودند ولی رزمندگان كفرستیز اسلام با الهام از مكتب عاشورا و فرماندهی حضرت امام خمینی(ره) و نصرت الهی بعثی ها را به شكست وادار كرده و دستاوردهای فراوانی را در این عملیات كسب كردند.

امام جمعه ششتمد ضمن گرامیداشت شهدای هویزه گفت: یكی از جنایات جنگی صدام به خاك و خون كشیدن مردم هویزه بود كه شهر را به تلی از خاك تبدیل و تعدادی از مردم را دست بسته در یك گودال قرار داده و به شهادت رساندند و پنج نفر ازشهدای حماسه هویزه به فرماندهی شهید علم الهدی از شهدای والامقام سبزوار هستند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.