اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 دي 1391 / کد مطلب: 4904 / نظرات: 0

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:


بزرگداشت شهدا به منزله تجدید پیمان با رهروان صدیق ولایت است


بزرگداشت شهدا به منزله تجدید پیمان با رهروان صدیق ولایت است     

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : بزرگداشت شهدای هویزه در هر سال به منزله تجدید عهد و پیمان با رهروان صدیق راه ولایت است .
 

به گزارش سبزوارپیام به نقل ازایرنا ، محمد حسین صفار هرندی پنجشنبه شب در سی و دومین یادواره شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار افزود : بزرگداشت شهیدان برای این است كه ما را پای كار بیاورد تا پای این خون های پاك بیایستیم .

وی اظهارداشت : عقبه نورانی و ورود به عرصه های خطر و خون و شهادت آینده ما را تضمین نكرده و كفایت نمی كند بلكه لازم است هر سال عهد و پیمان خود را با شهدا و ولایت تجدید كنیم .

وی گفت : بزرگداشت شهدا فقط به این خاطر نیست كه ما متذكر آن خون های هدر نرفته باشیم بلكه شهدا راهنمای امروز ما هستند و پیام شهدا به ما این است كه اگر از مسیر ما تبعیت كنید در این وادی خوف و حزن نیست.

صفار هرندی با اشاره به تقارن زیبای اربعین با سالگرد شهدای هویزه گفت : شهیدان تربیت شدگان مكتب حسینی بودند كه با شورحسینی و احساس تكلیف همان كاری را كردند كه یاران امام حسین (ع) آن ر ا انجام دادند .

وی افزود : فلسفه اربعین و بزرگداشت اربعین با نگاه زمینی ما یعنی اینكه هر سال یك بار بیاییم پای چنین عهدی و اعلام كنیم كه ما نه كوفی هستیم كه با اماممان بجنگیم و نه شامی كه زخم و زبان ما خانواده امام را آزاد دهد .

وی با اشاره به نشانه هایی كه چراغ راه شیعه است، گفت : زیارت ها ، ادعیه ، امامزاده ها و ... به عنوان نشانه هایی هستند كه مواضع ما را اصلاح می كنند و نمی گذارد كه منحرف شویم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تقویت روحیه در پرتو یاد شهدا و پاسداشت ارزش ها را از تاثیرات برگزاری یادواره های شهدا برشمرد و گفت : آرامش امروز ما مدیون خون های شهدا است .

صفار هرندی با بیان اینكه بسیاری از افراد به وادی حق وارد می شوند ولی تاب استقامت ندارند و در میانه راه رها می كنند، افزود : پیام های منحرف از هر طرف برما می بارد كه در این راه بایستی هوشیار بوده و بابصیرت حركت كنیم .

وی با تاكید بر آگاهی و بصیرت مردم اظهار داشت : دشمنان با توسعه تفكر مادی ، ترویج و تبلیغ یك نگاه غیرالهی در موقعیت های مختلف به گمان فاصله انداختن نسل جوان و اعتقادات ریشه دار خانواده های مذهبی وارد شده اند.

وی با اشاره به حركت های دشمنان برای كمرنگ كردن ارزش های دینی در بین مردم و ریشه دار بودن این ارزش ها در دل های مسلمانان گفت : نادان هایی كه این پیوند و رابطه قلبی ما با ائمه و مكتب شیعی را نمی فهمند به عناوین مختلفی همچون توهین و جسارت به ائمه (ع) و پیامبر (ص) ، مزار شریف آنان و جسارت در فضای مجازی قصد تضعیف این ارزش ها را دارند كه نه تنها موفق نمی شوند بلكه این حركت ها موجب تقویت این ارزش ها هم می شود زیرا قدرت شیعه در همین ارزش ها است . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.