اخبار سبزوار پيام : عمراني





اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 13 دي 1391 / کد مطلب: 4897 / نظرات: 0

معاون مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب :


تخصیص اعتبار برای پروژه های آب و خاك بخش مشكان ضرورت است


تخصیص اعتبار برای پروژه های آب و خاك بخش مشكان ضرورت است
 معاون مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب خواستار تخصیص اعتبار برای انجام پروژه های آب و خاك بخش مشكان این شهرستان شد.
  

به گزارش سبزوارپیام ،مهندس 'احمد كامرانی منش 'روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : روند تخصیص اعتبارات برای امسال تاخیر داشته كه امیدواریم هر چه سریع تر اعتبارات به شهرستان ها اختصاص یابد.

وی احداث كانال انتقال آب و استخر ذخیره آب كشاورزی در روستای 'یام ' ، و لوله گذاری به میزان هزار و 500 متر را جزء ضرورت ها برای بخش مشكان خوشاب دانست .

مسوول آب و خاك مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب اظهار داشت : دو میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا پروژه های آب و خاك برای بخش مشكان خوشاب برای امسال انجام شود .

مهندس 'كامرانی منش ' با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های كشاورزی در بخش مشكان، گفت : در این منطقه علاوه بر كشت های استراتژیك نظیر گندم ، جو و چغندرقند ، كشت زیره و خربزه به طور عمده رواج دارد و از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

وی همچنین به احیا و مرمت قنوات در شهرستان خوشاب اشاره كرد و گفت : از اعتبارات سال گذشته احیا و مرمت 24 رشته قنات در خوشاب انجام شده كه از این تعداد پنج قنات مربوط به بخش مشكان این شهرستان است .

مسوول آب و خاك مدیریت جهاد كشاورزی خوشاب افزود : برای امسال احیا و مرمت شش رشته قنات در بخش مشكان خوشاب در دستور كار قرار گرفته و ما اكنون منتظر تامین اعتبار هستیم .

مهندس ' كامرانی منش اظهار داشت :رعایت نكردن حریم قنوات توسط روستاییان با احداث ساختمان ، باغ ، و زمین های زراعی از عوامل تاثیرگذار در خسارت به قنوات دانست و از دهیاران و اعضای شورا خواست نظارت بیشتری در حریم قنوات داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری كنند .

وی با بیان اینكه لوله گذاری انتقال آب كشاورزی موجب می شود تا 90 درصد از پرت آب جلوگیری كرده و به طور بهینه از منابع آبی استفاده كنیم افزود : در بخش مشكان خوشاب به 50 كیلومتر لوله گذاری برای امسال نیاز است . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.