اخبار سبزوار پيام : سایر





اخبار » سایر / تاریخ خبر: 12 دي 1391 / کد مطلب: 4879 / نظرات: 0


سه كارگاه آموزشی گیاهان دارویی در خوشاب برگزار شد


سه كارگاه آموزشی گیاهان دارویی در خوشاب برگزار شد     

 سه كارگاه آموزشی گیاهان دارویی برای بیش از 120 نفر از رابطین بهداشت و دانش آموزان در خوشاب برگزار شد.
 
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، شركت كنندگان در این كارگاه ها با انواع گیاهان دارویی، اشكال، نام های محلی و علمی، روش استفاده و كاربرد این گیاهان در درمان بیماری ها آشنا شدند.

مدیر جهاد كشاورزی خوشاب در حاشیه برگزاری این كارگاه ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از برگزاری این كارگاه های آموزشی را ترویج استفاده از گیاهان دارویی عنوان كرد و افزود: با توجه به استقبال شهروندان ، این دومین بار است كه كارگاه آموزشی گیاهان دارویی در این شهرستان برگزار می شود.

'محمود اكبری منش' با اشاره به اهمیت و مزایای گیاهان دارویی در مقابل داروهای شیمیایی گفت: گیاهان دارویی به دلیل ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و اغلب فاقد عوارض ناخواسته هستند.

وی با بیان اینكه به همین جهت گیاهان دارویی بویژه در موارد مصرف طولانی و بیماری ‌های مزمن، بسیار مناسب می‌باشند اظهارداشت: بسیاری از بیماری‌ ها با استفاده از گیاهان دارویی قابل پیشگیری و درمان هستند و هزینه و عوارض آن به مراتب كمتر از درمان با روش‌ های نوین است.‌

او گفت: طب سنتی ایران قابلیت ‌های فراوان دارد كه اغلب بر پایه استفاده از گیاهان دارویی است و در تعامل با طب نوین می‌تواند بسیاری از مشكلات بهداشتی و پزشكی را برطرف كند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصادی و بهداشتی گیاهان دارویی افزود: این موضوع می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ های كلان كشور جایگاهی شایسته و درخور توجه داشته باشد.

وی همچنین به تنوع اقلیمی، زیستی وسیع و منحصر به ‌فرد كشور در برخورداری از گیاهان دارویی اشاره كرد و گفت: ایران می‌تواند سهم مناسبی از بازار جهانی داروهای گیاهی را به خود اختصاص دهد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.