اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1391 / کد مطلب: 4866 / نظرات: 0

در آستانه شهادت امام هشتم (ع)


ایستگاه صلواتی در "صدخرو" بر پا می شود


ایستگاه صلواتی در صدخرو بر پا می شود به مناسبت شهادت پیامبر گرامی (ص) ،امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) ،ایستگاه بزرگ صلواتی بین راهی با عنوان 'جان نثاران ولایت 'در حاشیه روستای صدخرو از توابع شهرستان داورزن برپا می شود.
  
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، از سال 79 به بعد همه ساله پایگاه مقاومت بسیج شهدای روستای صدخرو در این ایام به برپایی ایستگاه صلواتی به مدت شش روز در حاشیه محور جنوبی بین المللی تهران – مشهد (55 كیلومتری غرب سبزوار) اقدام می كند.

مسوول برپایی ایستگاه جان نثاران ولایت در گفت و گو با خبرنگاران گفت : با همت بسیجیان و مسوولان روز یكشنبه آینده شاهد آغاز به كار رسمی این ایستگاه خواهیم بود.

علی قاسمی كیا در ادامه به بخشی از فعالیتهای این ایستگاه اشاره كرد و افزود : این ایستگاه در طول شبانه روز به سه تا چهار هزار نفر از زائران حرم مطهر امام رضا (ع) كه برای برپایی مراسم عزای پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) به مشهد مقدس مشرف می شوند ،خدمات رسانی خواهد كرد.

وی ادامه داد: این ایستگاه در طول شبانه روز با عرضه غذای سرد و سوپ از زائران و مسافران پذیرایی می شوند.

وی در عین حال گفت : این ایستگاه طی چهار روز نیز به توزیع غذای گرم به تعداد دو هزار تا 2500 نفر اقدام خواهد كرد.

وی به برنامه های فرهنگی و مذهبی این ایستگاه اشاره كرد و گفت: نمایشگاه ' از كربلای حسینی تا كربلای ایران ' كه به صورت ماكت و تجسمی از عصر عاشورا و میادین جنگ و هشت سال دفاع مقدس در معرض دید قرار گرفته است می تواند حال و هوای عاشورایی به این مكان بدهد.

وی بخش دیگری از این ایستگاه را برپایی نمایشگاه یاد یاران بیان كرد و گفت : نمایشگاهی از تصاویر هشت سال دفاع مقدس و ایجاد تفكر در این پروسه عظیم را از اقدامات این ایستگاه است .

قاسمی كیا، عرضه بسته های فرهنگی شامل كتب ادعیه و فرهنگی به همراه لوح فشرده را از دیگر برنامه های فرهنگی این ایستگاه عنوان كرد.

وی دیگر خدمات این ایستگاه را انجام خدمات خودرویی ، آپاراتی ، مكانیكی ، جوشكاری ، تعویض روغن و استقرار كمپ های آرایشگاه صلواتی ، كفاشی و خیاطی صلواتی و غیره اعلام كرد.

ایستگاه صلواتی جان نثاران ولایت به مدت شش روز از زائران و كاروان های زیارتی حرم ثامن الائمه(ع) كه برای عزاداری به مشهد مقدس مشرف می شوند ،پذیرایی می كنند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.