اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 دي 1391 / کد مطلب: 4858 / نظرات: 0


از دست اندرکاران نکوداشت استاد حمید سبزواری تقدیر شد


 
 از دست اندرکاران نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری در مراسمی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار  تقدیر  شد .
به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی وبسایت نکوداشت استاد حمید سبزواری ، در این مراسم که در محل رستوران "الماس شهر" سبزوار برگزار شد ، شماری از دست اندرکاران نکوداشت شاعر آرمان گرای انقلاب در محفلی صمیمی گرد هم آمدند و با اهدای لوح تقدیر از زحمات آنان در مدت چندماه فعالیت مستمر جهت برگزاری هرچه با شکوه تر نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری تقدیر به عمل آید.
دبیرنکوداشت و مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در این برنامه ضمن تبریک ایام حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و نیز تسلیت پیشاپیش بابت نزدیک شدن به اربعین حسینی ، با نام بردن از تعدادی از دست اندرکاران نکوداشت استاد سبزواری ، زحمات تمامی آنان را ستود و گفت : بی شک اگرهمکاری های منسجم و موثر همه دست اندرکاران نبود ، مراسمی با این نظم و کیفیت مثال زدنی برگزار نمی شد.
سید نورالله رضوی افزود : در واقع نکوداشت استاد حمید سبزواری با همت دست اندرکاران پرتلاش این برنامه و نیز با عنایات خداوند در دو مرحله مجزا و بسیار با شکوه برگزار گردید که سبب شد رضایت قلبی شاعر آرمانگرای انقلاب فراهم آید.
وی توضیح داد : مرحله اول نکوداشت استاد حمید سبزواری در 26 تیرماه 91 روی داد که دست اندرکاران این برنامه به همراه شخص استاد حمید سبزواری ، به دیدار مقام معظم رهبری طلبیده شدند و معظم له در آن محفل برگزاری نکوداشت شاعرآرمانگرای انقلاب را امری بسیار ضروری دانستند و فرمودند باید از همه کسانی که در این امر هم مشارکت می کنند تجلیل به عمل آید.
رضوی افزود : من یقین دارم کلیه دست اندرکاران خدوم این برنامه در همان محفل وبا عنایات ویژه مقام معظم رهبری بهترین اجر ممکن را دریافت داشتند.
وی سپس گفت : در هفدهم مهرماه سال جاری نیز با پیام مقام معظم رهبری ، و با حضور وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز حضور شمار زیادی از هنرمندان سرشناس کشوری و استانی شاهد برگزاری مطلوب نکوداشت استاد حمید سبزواری بودیم که خاطره ای به یادماندنی را برای همه تلاش گران برگزاری این مراسم به یادگار گذاشت.
وی همچنین به تقدیر وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی از دست اندرکاران نکوداشت استاد حمید سبزواری که در شبکه سه سیما پخش شده است ، اشاره کرد و گفت : مطمئناً شهر سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری خواهد توانست با وجود این پتانسیل های فرهنگی بالا به برگزاری برنامه های متعدد بیشتری اقدام نماید.
دکتر عباس محمدیان رئیس دانشگاه حکیم سبزواری نیز در این محفل گفت : برگزاری نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری با آن کیفیت که در 17 مهر شاهد بودیم ، یکی از فعالیت های فاخر فرهنگی در شهرستان سبزوار بود که یک روز به یادماندنی و ارزشمند را در تاریخ این شهر به یادگار گذاشت.
وی سپس خاطرنشان کرد : سبزوار با برگزاری این گونه برنامه ها تا کنون بارها ثابت کرده است ، که اگر گوشه ای از ظرفیت های خود را به کار گیرد خواهد توانست ، برنامه هایی فاخر و مفصل مانند نکوداشت شاعرآرمانگرای انقلاب را به نیکویی برگزار کند.
دکترمحمدیان نیز به سهم خود از همه دست اندرکاران برگزاری این برنامه تقدیر و تشکر کرد.
مدیراجرایی نکوداشت ملی استاد حمیدسبزواری نیز در این مراسم با قرائت یک دلنوشته زیبا که با تشویق گرم حاضران مواجه شد ، به نوبه خود از زحمات همه اعضای ستاد اجرایی نکوداشت شاعرآرمان گرای انقلاب تقدیر کرد.
زهرا شیرازی که مدیریت اجرایی موسسه کیاسبز بیهق را نیز برعهده دارد ، همچنین ابراز امیدواری کرد : مجموعه دست اندرکاران این برنامه بتوانند در آینده نسبت به برگزاری بزرگداشت هایی فاخر برای سایر چهره های فرهنگی شهرستان سبزوار اقدام کرده و باز گرد هم آیند.
در ادامه این مراسم بخش اهدای جوایز انجام شد که هریک از دست اندرکاران نکوداشت استاد حمید سبزواری جوایز خود را از دست معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری دریافت کردند.
اجرای این مراسم را رضا شجاع مقدم یکی از چهره های سرشناس و از فعالان پرتلاش عرصه فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار برعهده داشت.
پایان بخش برنامه تقدیر از دست اندرکاران نکوداشت استاد حمید سبزواری صرف شام و گرفتن عکس یادگاری بود.
گفتنی است ، در خاتمه این مراسم رئیس اداره فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد ، از مدتی قبل برگزاری جشنواره ملی سربداران در دانشگاه حکیم سبزواری کلید خورده است.
عباس بابایی افزود : علاوه بر جشنواره سربداران ، دست اندرکاران نکوداشت استاد حمید سبزواری ، از هم اکنون برای برگزاری هرچه با شکوه تر همایش ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی و جشنواره نمایشنامه نویسی تئاتر رضوی نیز مشغول به فعالیت شده اند .



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.