اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 10 دي 1391 / کد مطلب: 4848 / نظرات: 1


واکنش باشگاه ثامن‌ سبزوار به اتفاقات اخیر داوری:در صورت عدم رسیدگی دقیق، از ادامه حضور در لیگ‌های کشور انصراف خواهیم داد


باشگاه فرهنگي ورزشي ثامن‌الحجج(ع) سبزوار نسبت به وقايع اخير و مشکلات داوري بيانيه صادر کرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی ثامن الحجج (ع) سبزوار ، متن اين بيانيه به شرح زير است:

 حساسيت در صدر جدول رده بندي رقابت‌هاي ليگ برتر هندبال بسيار زياد است، برابري امتيازات سه تيم بالاي جدول اين را مي‌طلبد که فدراسيون هندبال نظارت بيشتري در انتخاب داوران و نظارت بر بازي‌ها داشته باشد.

در ديدار تيم‌هاي هندبال موسسه مالي واعتباري ثامن الحجج(ع)سبزوار و شهرداري تبريز از داوران اصفهاني استفاده مي‌شود در حالي که فدراسيون هندبال به اين مهم واقف است که استفاده از داوران و ناظر اصفهاني در چنين شرايطي حساسيت و تنش به وجود خواهد آورد و باعث مطرح شدن شبهاتي در ذهن هندبال دوستان خواهد شد. معادل اين حرکت در ورزش فوتبال در نظر گرفتن تيم سپاهان در صدر جدول و تيم استقلال تعقيب کننده سپاهان و استفاده از تيم داوري اصفهاني در مسابقه تيم استقلال با تيم ديگر است.

آيا فدراسيون هندبال نمي‌توانست کوبل ديگري را براي قضاوت اين ديدار انتخاب کند؟ آيا فدراسيون هندبال بر داوري‌هاي انجام شده در مسابقات نظارت دارد و در قضاوت‌هايي که ضعف داوري باعث متضرر شدن تيم‌ها مي‌گردد ترتيب اثر مي‌دهد؟

آيا فدراسيون هندبال برغم اعلام کادر فني تيم موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع)سبزوار مبني بر ضعف داوري در ديدار اين تيم با سپاهان اصفهان اقدامي انجام داده و فيلم بازي را بازبيني کرده است؟

آيا فدراسيون هندبال به اين موضوع واقف يود که زوج آقاي کلاهدوزان در رقابت تيم‌هاي موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع)سبزوار و شهرداري تبريز در کسوت رياست هيات هندبال آدربايجان شرقي بود هر چند که ايشان کار قضاوت را بر عهده نداشت؟

آيا فدراسيون از ضعف داوري‌ها در مسابقات ليگ (به هر دليل) اطلاع دارد؟ آيا فدراسيون مي‌داند که فشار و بار رواني از ضعف داوري به حدي است که سبزوار با سابقه چند ساله در عرصه ورزش هندبال مجبور به کناره‌گيري از بازي مي‌شود اين در حالي است که چنين حرکت مشابهي از طرف اين تيم در طول اين مدت بي سابقه بوده است، دليل اين مدعا نيز عدم حضور سبزوار به دليل مسائل اخلاقي در کميته انضباطي فدراسيون مي‌باشد.

آيا فدراسيون به اين نکته واقف است که باشگاه موسسه مالي و اعتباري ثامن‌الحجج(ع) سبزوار به جهت پرورش، رشد و بالفعل نمودن استعدادهاي بالقوه در شهرهايي که مستعد اين ورزش‌اند ولي به جهت مالي ضعف‌هايي دارند، سرمايه گذاري‌هاي بسيار خوبي را در مشهد مقدس، آمل، کرمانشاه و... انجام داده است.

آيا فدراسيون آگاه است که باشگاه فرهنگي ورزشي موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع)سبزوار جداي تيم‌داري در ليگ هندبال دغدغه اصلي‌اش موفقيت تيم ملي کشورمان در رده‌هاي سني مختلف است و تا به حال نيز از هيج تلاش و کوششي در اين زمينه دريغ نکرده زيرا معتقد به اعتلا و ارتقاي پرچم مقدس کشورمان در عرصه‌هاي بين‌المللي ورزش است.

آيا فدراسيون هندبال مي‌داند که استفاده از داوران اصفهاني در شرايطي که رقيب اصلي تيم موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع)سبزوار در کسب عنوان قهرماني تيمي اصفهاني است اعتماد به نفس بازيکنان را از بين خواهد برد و باعث ايجاد تنش و تضعيف روحيه مي‌شود.

قضاوت در چنين سطحي از آقاي کلاهدوزان که جز معدود داوران ممتاز و بين‌المللي کشورمان که در مسابقات بزرگ آسيايي و جهاني سابقه قضاوت دارند بعيد به نظر مي‌رسيد و کمي نيز شبه برانگيز بود و دليل چنين قضاوتي جاي سوال دارد!

ما هيچ گاه از حضور لابي‌هاي قدرت در فدراسيون صحبت نکرده و معتقد به آن نيز نيستيم اما بروز چنين مشکلاتي شبهاتي را براي عاشقان هندبال آن هم در شهري که مهد و خواستگاه اين ورزش است به وجود مي‌آورد.

باشگاه فرهنگي ورزشي موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع) عليرغم ميل باطني اين مطلب را خاطر نشان مي‌کند که در صورت عدم بررسي دقيق و صحيح اتفاقات و داوري‌هاي بازي تيم‌هاي موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع) سبزوار با تيم‌هاي شهرداري تبريز و سپاهان اصفهان از سوي فدراسيون کليه تيم‌هاي حاضر با نام موسسه مالي واعتباري ثامن‌الحجج(ع) در ليگ‌هاي مختلف از کليه ديدارها تا آخر فصل انصراف خواهند داد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.