اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 10 دي 1391 / کد مطلب: 4847 / نظرات: 0

مصادف با اربعین حسینی /


یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برگزار می شود


یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر سبزوار برگزار می شود  مسوول روابط عمومی جهادكشاورزی سبزوار از برگزاری سی و دومین یادواره شهدای مظلوم هویزه و 43 شهید جهادگر، مصادف با اربعین حسینی توسط مدیریت جهادكشاورزی این شهرستان خبر داد. 
  
به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا، حسین چرمچی  اظهار داشت: این مراسم روز 14 دی ماه سال جاری در محل سالن چند منظوره جهادكشاورزی، با حضور بیش از سه هزار نفر از مسوولین كشوری، استانی، شهرستانی، ایثارگران و خانواده معظم شهدا برگزار می شود.

وی سخنرانی، مداحی، شعرخوانی و نمایش عاشورایی را از برنامه های این یادواره دانست .

وی در رابطه با شكل گیری حماسه كربلای هویزه توضیح داد: در پی اجرای عملیات نصر در 16 دیماه 1359 در جنوب غرب شهر هویزه بیش از 300 تن از نیروهای مردمی و دانشجویان پیرو خط امام به فرماندهی شهید علم الهدی در محاصره تانكهای دشمن قرار گرفتند و به مقام والای شهادت رسیدند.

وی شهید محمد فاضل را یكی از بنیانگذاران جهاد سازندگی سبزوار به شمار آورد و افزود: ایشان پس از تشكیل گروه اخلاص بعنوان اولین گروه مردمی در جبهه سوسنگرد حضور یافت و همراه شهیدان حسن فتاحی ثانی، مجید مهدوی، سید مطصفی مختاری و مجید كریمی در كربلای هویزه به مقام رفیع شهادت نایل گشت.

وی افزود: جهادگران شهرستان سبزوار در سال 60 ارواح مطهر آنان را با حضور شهید رجایی، نخست وزیر وقت تشییع نموده و از همان سال بطور مستمر مراسم یادبودی برای شهدای هویزه و 43 شهید جهادگر شهرستان برگزار می شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.