اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 دي 1391 / کد مطلب: 4815 / نظرات: 0


برای انتشار كتب چاپ نشده از ملاحسین واعظ كاشفی تلاش شود


برای انتشار كتب چاپ نشده از ملاحسین واعظ كاشفی تلاش شود رییس اداره فرهنگی ، ورزشی شهرداری سبزوار خواستار تلاش جامعه علمی و دانشگاهی كشور و به ویژه سبزوار درجهت چاپ و انتشار شماری از كتب ملاحسین واعظ كاشفی شد.
  
به گزارش سبزوارپیام،مهدی مقصودی پنجشنبه شب در حاشیه بزرگداشت ملاحسین واعظ كاشفی در گفتگو با خبرنگاران افزود : علی رغم عظمت علمی و جامع الاطراف بودن كاشفی ، متأسفانه به غیر از كتاب 'روضه الشهدا' و 'لب لباب' وی كه به صورت گسترده به چاپ رسیده است ، دیگركتب وی مورد غفلت قرار گرفته اند و حتی آثار فراوانی از كاشفی در زمنیه های علمی هنوز به چاپ نرسیده است.

وی ادامه داد : كاشفی 'بنیانگذار نثرمذهبی' و 'بزرگترین نویسنده پارسی در قرن نهم هجری است كه صاحب نظران ، كتاب 'بدایع الافكار فی صنایع الاشعار' او را به عنوان گسترده ترین و پرمایه ترین كتابی دانسته اند كه در پهنه ادب پارسی ، در زمینه آرایه های سخن نوشته شده است.

مقصودی افزود : با توجه به برجستگی شخصیت ملاحسین واعظ كاشفی ، اداره فرهنگی – ورزشی شهرداری سبزوار به دنبال حركت ماه های اخیر خود در جهت بزرگداشت مفاخر ملی و محلی این شهر ، تصمیم گرفت نسبت به برگزاری آیین بزرگداشت این دانشمند بزرگ سبزواری در قرن نهم هجری اقدام نماید. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.