اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 7 دي 1391 / کد مطلب: 4804 / نظرات: 0


غباروبی و گل افشانی بنای یادمان ملاحسین کاشفی در سبزوار


غباروبی و گل افشانی بنای یادمان ملاحسین کاشفی در سبزوار همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت ملاحسین واعظ کاشفی، غباروبی و گل افشانی بنای یادمان این شخصیت علمی در سبزوار انجام شد.

به گزارش  سبزوارپیام به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر و روسای ادارات سبزوار در محل بنای یادمان وی واقع در خیابان شهدا برگزار شد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار ضمن تقدیر از فعالیت های اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار، گفت: قبل از تاسیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار اجرای برنامه های فرهنگی این چنینی به شدت در سبزوار احساس می شد که خوشبختانه امروز با تاسیس این اداره، برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف فرهنگی رونق گرفته و این خلاء تا حدودی جبران شده است.

جلال تعصبی ضمن اشاره به فعالیت های اخیر اداره فرهنگی ورزشی، از افتتاح جمعه بازار کتاب و برگزاری بزرگداشت ابوالفضل بیهقی به عنوان اهم اقدامات این اداره یاد کرد و افزود: این مهم در راستای اعتلای فرهنگ، احیای هویت این کهن شهر به جامعه بیش از گذشته و شناساندن شخصیت مفاخر و مشاهیر سبزوار به عموم مردم بوده است.

وی خواستار تداوم اجرای این برنامه ها از سوی این اداره شد و از مساعدت و همکاری مجموعه شهرداری سبزوار جهت تحقق برنامه های فرهنگی تقدیر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار نیز در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به شخصیت علمی ملاحسین واعظ کاشفی اشاره کرد و از کتاب روضه الشهدای وی به عنوان یکی از کتب بی نظیر در علم تعزیه و روضه خوانی یاد کرد.

کاظم کرامت به اهمیت این کتاب پرداخت و افزود: در اهیمت این کتاب همین بس که از دوران صفویه برای اجرای تعزیه و روضه خوانی از این کتاب ارزشمند استفاده می نموده اند.

وی خواستار توجه ویژه به شخصیت علمی و نقد و بررسی آثار وی از سوی پژوهشگران و دانشگاهیان شد و بر این امر تاکید کرد.

گفتنی است نثار گل توسط مسئولان و اجرای تواشیح "ظهر عاشورا" توسط گروه فواد القرآن از جمله برنامه های این مراسم بود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.