اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 دي 1391 / کد مطلب: 4774 / نظرات: 0

فرماندار ویژه سبزوار:


تحلیل رویداد تاریخی 9 دی برای مردم ضروری است


تحلیل رویداد تاریخی 9 دی برای مردم ضروری است
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت : تبیین و تحلیل چگونگی وقوع یوم الله 9 دی برای عموم مردم یك ضرورت سیاسی و اجتماعی بر گردن تمامی مسوولان اجرایی و آگاهان امر است.
 

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، قاسم شعبانی عطار امروز در جلسه هماهنگی برای برگزاری هرچه با شكوه تر یوم الله 9 دی ، افزود : اهمیت رویداد 9 دی به این دلیل بود كه گویی شاهد وقوع انقلاب سوم در كشورمان بودیم.

وی گفت: همانطور كه حركت ملت ایران در مقابل رژیم ستمشاهی در بهمن ماه 57 انقلاب اسلامی ایران را پدید آورد و تسخیر لانه جاسوسی آمریكا در ایران به انقلاب دوم معروف شد،حماسه 9 دی را كه ملت مسلمان ایران در واكنش به فتنه سال 88 و در راه حمایت از مقام ولایت آفریدند ، می توان به انقلاب سوم تعبیر كرد.

شعبانی افزود : نظام سلطه جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شكل های مختلف سعی در ضربه زدن و محو كردن این نظام مردمی دارد به طوری كه استكبار جهانی در دهه اول پیروزی انقلاب با ایجاد جنگ نظامی بین عراق و ایران در راستای این هدف تلاش زیادی كرد.

وی ادامه داد : وقتی دشمن در جنگ نظامی حریف جوانان غیور این مرز بوم نشد به تهاجم فرهنگی روی آورد كه مقام معظم رهبری دائماً از دهه 70 به بعد نسبت به شبیخون فرهنگی دشمن علیه ملت ایران هشدار داده است.

این مسوول گفت : جنگ اقتصادی و توطئه های سیاسی نیز از دیگر روش هایی كه دشمن برای تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران در همه سال های گذشته به ویژه در چندسال اخیر با شدت هرچه بیشتر بدان متوسل شده است.

شعبانی همچنین جریانات پس از انتخابات ریاست جمهوری 88 را یك توطئه سیاسی از جانب دشمنان معرفی كرد و گفت : در ماجرای سال 88 تنها بحث شكست سیاسی یك گروه در انتخابات و اعتراض به نتیجه آن مطرح نبود، بلكه فتنه ای به وقوع پیوست كه توسط دشمنان خارجی و داخلی نظام مقدس اسلامی طراحی شده بود و هدف این فتنه به طور كل براندازی نظام بود.

وی ادامه داد: فتنه گران به پشتوانه استكبار جهانی حتی حرمت مهمترین مقدسات دینی مردم مسلمان ایران را نگاه نداشته و در عاشورای حسینی به هتك حرمت و جسارت نسبت به باورهای مذهبی مردم پرداختند.

فرماندار ویژه سبزوار ادامه داد : اما استكبار جهانی در مقابل ایستادگی ملت ایران كاری از پیش نبرد و مردم و بسیجیان و سربازان ولایت با راهپیمایی باشكوه روز 9 دی ثابت كردند كه همواره پیرو خط امام و رهبری هستند.

وی سپس اظهار داشت : باید همیشه یاد و خاطره حماسه 9 دی را زنده نگاه داریم و با ارایه تحلیل های دقیق در مورد وقایع آن روز ، آگاهی و بصیرت عمومی مردم را نسبت به این موضوع افزایش دهیم.

شعبانی در ادامه بیان كرد : یك سال آینده برای كشور ما سال سرنوشت سازی است زیرا در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم قرار گرفته ایم و لذا باید با آگاهی و هوشیاری كامل به بحث مهم انتخابات ورود پیدا كنیم.

وی در ادامه بر تشكیل هرچه باشكوه تر تجمع مردمی در سالروز یوم الله 9 دی تأكید كرد و گفت : علاوه بر تجمع مردمی باید هریك از ادارات دولتی ، نهادهای فرهنگی و گروه های مردمی در روزهای منتهی به 9 دی برنامه های روشنگرانه متعددی داشته باشند ، تا یاد و خاطره این روز مهم در ذهن جامعه ماندگار شود . 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.