اخبار سبزوار پيام : علمی وآمو..


اخبار » علمی وآمو.. / تاریخ خبر: 3 دي 1391 / کد مطلب: 4759 / نظرات: 0


معاون وزیر علوم در سبزوار:دانشگاه‌ها مولد اصلی قدرت کشور هستند



 معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌ها وظیفه انتقال دانش به نسل جوان را عهده‌دار هستند و همین مسئله زمینه‌ساز اصلی قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس، محمد مهدی‌نژاد نوری در جمع پژوهشگران، اساتید و دانشگاهیان سبزوار اظهار کرد: وظیفه اصلی انتقال دانش که زمینه‌ساز قدرت جوامع است، در حال حاضر بر عهده دانشگاه‌ها است و خوشبختانه دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران این وظیفه را به خوبی انجام می‌دهند.
مهدی‌نژاد یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی کشور تنها در حدود 175 هزار نفر بود.
معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: اکنون حدود 4 میلیون و 400 هزار نفر دانشجو در کشور وجود دارد و این مسئله نمایانگر پیشرفت علمی ایران در دوران بعد از انقلاب اسلامی است.
وی گفت: دانشگاه‌های ایران در دوران قبل از انقلاب متاثر از شرایط عمومی کشور به بیگانگان و متخصصان آنها وابسته بودند اما در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جریان‌های داخلی در دانشگاه‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
مهدی‌نژاد به رشد علمی ایران در دهه‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: رتبه علمی ایران در حال حاضر، 16 در دنیا است و این رتبه در آینده‌ای نزدیک ارتقا پیدا می‌کند.
مهدی‌نژاد عنوان کرد: پیشرفت کشور را تنها نباید با حرکت‌های علمی سنجید بلکه در کنار آن باید ارزش‌های الهی را نیز بسط داد، زیرا علم بدون دین حاصلی ندارد و این همان نکته‌ای است که بسیاری از کشورهای غربی در حرکت علمی خود از آن غافل هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.